OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Biståndskontoret tillhör organisatoriskt vård- och omsorgsförvaltningen. Enheten består av hemtjänst- vårdplanerings- och debiteringsteam, som stöd till dessa team finns ett motagningsteam. Totalt består biståndsenheten av 30 personer och leds av biståndschef. Avgiftshandläggarna tillhör debiteringsteamet. ARBETSUPPGIFTER Avgiftshandläggare ansvarar för att kunder inom vård- och omsorgsförvaltningen får korrekt faktura. Det innebär myndighetsutövning där beslut tas utifrån socialtjänstlagen samt socialstyrelsens allmänna råd och aktuella riktlinjer och instruktioner. KVALIFIKATIONER Minst gymnasieexamen eller högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer vara relevant för arbetsuppgifterna. God administrativ förmåga, arbeta och lösa problem i team samt är noggrann och strukturerad, har datorkunskap och är kundorienterad. Erfareneht från liknande arbetsuppgifter samt kännedom om vård- och omsorgsförvaltningen i Karlstads kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Leena Hagman
054-5405801
Wanja Lööv
054-540 47 56
Christina Millner, Administrativ chef
054-540 55 09
Margareta Wilde, SSR
054-540 54 57
Ann Eklöf, Vision
054-540 55 15
Enhetschef, Hemrehab Maria Hasslid
054-540 58 85
Enhetschef, Hemrehab Kerstin Tyrenhag
054-540 57 58
LSR Marie Hildèn
054-540 56 40
Emma Ragnarsson, LSR
054-540 59 47
Enhetschef Gunilla Olsson
054-540 55 91