OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ånge kommun söker en avgiftshandläggare till ekonomienheten
Arbetsbeskrivning
Arbetet är en administrativ tjänst med samordnande ansvar för avgifter. Du kommer att handlägga frågor som rör avgiftshantering inom framförallt vård- och omsorg.
Uppdraget utförs med en hög grad av självständighet där du ansvarar för att utreda och beräkna avgifter samt ta beslut om avgiftens storlek utifrån gällande lagstiftning och regelverk.
Målet är att alla ska få rätt avgifter vilket innebär täta kontakter med brukare/kunder och andra samarbetspartners.
I arbetsuppgifterna ingår systemförvaltning av procapita avgifter vilket bland annat innebär kontakter med leverantörer.
Arbetet innefattar även andra administrativa uppgifter.
Vi strävar efter en flexibel organisation med syfte att kunna hantera nya uppdrag eller inriktningar. Dina arbetsuppgifter kan därför komma att ändras utifrån nya behov. En översyn av organisationen har gjorts och avgiftshandläggning kommer från hösten 2020 tillhöra ekonomienheten vilket innebär att innehållet i arbetsuppgifterna kan komma att förändras.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning inom ekonomi och administration eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har god förmåga att planera, strukturera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är noggrann och har en god analytisk förmåga. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift och har mycket god datorvana.
Då rollen innebär mycket personliga kontakter är det viktigt att du som person har ett gott bemötande med ett service- och samarbetsinriktat arbetssätt. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde 1 september eller enligt överenskommelse.
Intervjuer kan komma att ske löpande i denna rekrytering så vänta inte med att skicka in din ansökan.