OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till en plats nära både havet och staden. Värmdö kommun ligger beläget i vacker skärgårdsmiljö med både natur och stadspuls inpå knuten. I kommunhuset i Gustavsberg sitter vi i moderna och ljusa lokaler med närhet till Gustavsbergs centrum och hamn. Hit pendlar du smidigt med buss från Slussen på ca 30 minuter, och bussarna går var tionde minut.
Inom Biståndsenheten Äldre utreds och handläggs ansökningar enligt Socialtjänstlagen. Enheten ansvarar för mottagande, utredning och handläggning samt beslut avseende vård- och omsorgsinsatser vuxna och äldre. Här kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan.
Vi tror på våra medarbetares förmågor och anpassar introduktion efter din erfarenhet. Som ny får du en kollega som mentor. Vår målsättning är att arbetet ska genomföras med hög kvalité.
I rollen som avgiftshandläggare har du ett mångsidigt uppdrag och du arbetar i en spännande miljö i nära samarbete med enhetschef och avdelningschef för Biståndsavdelningen. Avgiftshandläggning, ekonomi, administration är dina huvudsakliga ansvarsområden inom vilka du samverkar och stödjer biståndsenheten äldre. Som avgiftshandläggare kommer du i huvudsak att arbeta i vårt datasystem Combine med att avgiftsberäkna de som har beviljade insatser enligt Socialtjänstlagen, du fattar beslut om avgifter och skapar fakturor. Du granskar och konterar fakturor i vårt ekonomisystem Raindance. Du svarar på frågor från enskilda vad gäller fakturor och kostnader.
I rollen ingår även att vara ett administrativt stöd för enhetens chefer. Andra uppgifter i tjänsten gäller sammanställningar av rapporter och statistik. Du samarbetar med kollegor och biståndshandläggare på enheten.
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning inom området samt tidigare erfarenhet av arbete som avgiftshandläggare eller som biståndshandläggare. Du har mycket god vana att arbeta i Excel. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i Combine och Raindance. Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Meriterande är kunskap om Socialtjänstlagen och dess verksamhetsområde.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att fungera och trivas bra i rollen behöver du ha en utpräglad samarbetsförmåga och servicekänsla, vilket innebär att du är noggrann och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är därtill prestigelös, självgående och strukturerad i ditt arbetssätt, vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du är också noggrann och ansvarsfull och har förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter parallellt. Du har god numerisk förmåga och tycker om att arbeta med siffror.
Biståndsavdelningen är en välfungerad avdelning som är organiserad i två enheter, biståndsenheten Äldre som ansvarar för SoL-handläggning från 65 år samt biståndsenheten Funktionsnedsatta. Enheterna leds av varsin enhetschef. På avdelningen finns också en gruppledare, en ekonomiadministratör, en avgiftshandläggare, en bostadsanpassningshandläggare samt en seniorlots/demenssjuksköterska. Vi har ett gott och öppet arbetsklimat där vi använder oss av varandras kompetens över funktionsgränserna. Som bostadsanpassningshandläggare servar du alla medborgare i kommunen med behov av bostadsanpassning.
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen omfattar heltid och är ett vikariat med tillträde enligt överenskommelse, dock senast 1 december 2020 och löper under hela 2021 med möjlighet till förlängning.
Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Välkommen med din ansökan senast den 23 oktober 2020.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta enhetschef Susanne Hillberg, 08-570 471 00. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.