Avgiftshandläggare

Avgiftshandläggare

Arbetsbeskrivning

Söker du ett varierande och utåtriktat arbete i en dynamisk organisation? Arbetet som avgiftshandläggare är perfekt för dig som vill arbeta med både siffror och människor. Ta möjligheten att arbeta som avgiftshandläggare vid Sundsvalls kommun.

Som avgiftshandläggare arbetar du på avdelningen för ekonomi och analys. Avdelningen består av avdelningschef, avgiftshandläggare samt tjänster som ekonomer, controller, inköpssamordnare och handläggare. Avdelningen är ett verksamhetsnära stöd till vård- och omsorgsförvaltningen och individ- och arbetsmarknadsförvaltningen. I rollen som avgiftshandläggare stödjer du vård- och omsorgsförvaltningen. Förvaltningen består av följande verksamheter: äldreomsorg, omsorg om funktionshindrade samt hälso- och sjukvård.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna är varierande och innebär att arbeta inom ekonomi med handläggning och administration samt ett utåtriktat arbete där du ger god service och har daglig kontakt med människor. Uppgiften är myndighetsutövning som innebär att fatta beslut, utreda och beräkna samt debitera olika avgifter inom vård- och omsorgsförvaltningen.

Du arbetar bland annat med:

•beräkning av avgifter utifrån gällande regler med utgångspunkt i socialtjänstlagen
•att informera om och tillhandahålla informationsmaterial om avgifter
•framtagande av tillämpningsanvisningar, rutiner och riktlinjer för avgiftshandläggningen som följer lagar, praxis och förvaltningens egna styrdokument
•fondansökningar.

Du medverkar i årlig översyn av förvaltningens taxor samt vid framtagande av beslutsunderlag inför nya avgifter. Du kommer dagligen ha kontakt med brukare, anhöriga, vårdpersonal eller andra personer via möten, mejl eller telefon för att informera och besvara frågor.

KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen inom område som arbetsgivaren bedömer relevant.

Du har några års aktuell erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi, handläggning eller administration.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet, erfarenhet av myndighetsutövning, hantering av överklaganden eller erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystem och där i synnerhet Treserva.

Dina kunskaper i Office-paketet är goda och du har viljan att vidareutvecklas inom området. Din datakunskap är god och du har förmåga att kunna inhämta nödvändiga kunskaper för att använda dig av olika verksamhetssystem.

Arbetet kräver mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket och
grundläggande förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i engelska språket.

Som person är du strukturerad och självgående. Du driver dina ärenden framåt samtidigt som du bibehåller en kvalitetsmedvetenhet. Du har en god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och ger ett gott bemötande till alla människor. I samtal med till exempel brukare eller anhöriga är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående. Du har en kommunikativ förmåga och kan tala inför både små och stora grupper.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sista ansökningsdag är 16 maj.

Varmt välkommen med din ansökan!

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: http://www.raddning.info/om-oss/arbeta-hos-oss/deltidsbrandman.html

Kontaktpersoner på detta företaget

Kerstin Nordensson
060-19 47 05, 070-572 59 40
Britt Wöhrman
060-19 25 80, 070-681 75 56
Stefan Unga
060-19 25 46, 070-672 92 13
Björn Melander, Rektor
070-2340503
Britt Wöhrman
060-19 25 80
Monika Hillvall
060-56 39 71
Johan Henriksson, Rektor
060-19 49 26, 073-275 2859
Tara Al Obaidy
070-180 04 78
Christoffer Axelsson
060-19 47 57
Anita Bdioui
070-647 14 15

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sundsvalls kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2021
  • Ansök senast: 16 maj 2021

Besöksadress

Norrmalmsgatan 4
None

Postadress

Norrmalmsgatan 4
Sundsvall, 85185

Liknande jobb


Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

20 november 2024

20 november 2024