Avgiftshandläggare

Avgiftshandläggare

Arbetsbeskrivning

Vikariat under ca 1 år med möjlighet till förlängning, tjänsten är på heltid. Tillträde enligt överenskommelse, gärna i början av september.

Brinner du för administration, struktur samt ordning och reda? Då är den här jobbet för dig!

Vård och omsorgsförvaltningen är en av sju förvaltningar i Östersunds kommun. Förvaltningens uppgift är att ge äldre och funktionshindrade förutsättningar att leva ett självständigt och gott liv. Alla som får stöd från kommunen har möjlighet till inflytande över hur stödet utformas. Vård- och omsorgsförvaltningen har ca 1900 anställda medarbetare. Förvaltningens målbild är att medborgarna ska vara nöjda, medarbetarna ska vara stolta, en ekonomi i balans och miljömässigt hållbar. Vi kan erbjuda dig en trevlig arbetsplats med positiva och professionella medarbetare. Är du redo att bidra?

ARBETSUPPGIFTER
Som avgiftshandläggare arbetar du med att utreda och beräkna avgifter till våra medborgare som får insatser efter ett biståndsbeslut enligt Socialtjänstlagen eller Hälso- och sjukvårdslagen. Insatserna kan vara i form av omvårdnad på ett särskilt boende, omvårdad i form av hemtjänst, serviceinsatser, hemsjukvård, trygghetslarm m.m.

Arbetet med att utreda och beräkna avgifter görs främst i vårt verksamhetssystem Procapita, efter att det hämtats inkomstuppgifter direkt från medborgare samt från aktuella myndigheter. Som avgiftshandläggare kommer du att dagligen svara på frågor från medborgare angående avgifter och fakturor. Under hösten 2021 kommer förvaltningen att byta verksamhetssystem till Viva.

KVALIFIKATIONER
Som person är du strukturerad, självgående och kan prioritera arbetet på ett effektivt och noggrant sätt. Du är trygg, stabil och har ett positivt förhållningssätt. God samarbetsförmåga är viktigt och en av förutsättningarna för att trivas med uppdraget är att du kan hantera kontakter med olika människor i varierande sammanhang. Du har en utbildning motsvarande gymnasienivå gärna inom ekonomi eller administration. Det är meriterande med goda kunskaper i verkssamhetssystemet Procapita, Viva, Visma och Office 365 inkl Mircosoft Officepaket. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.

Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Östersunds kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2021
  • Ansök senast: 25 juli 2021

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024

20 september 2024