OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kristinehamns kommun har cirka 24.000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Här finns ett företagsklimat i toppklass, ett rikt kultur- och fritidsliv samt tillgång till vacker skärgård och natur.
ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningen ansvarar för äldreomsorg, handikappomsorg samt individ- och familjeomsorg i Kristinehamn. Vi söker nu en ersättare till vår avgiftshandläggare som kommer att gå i pension.
Du kommer att arbeta med att beräkna och besluta om avgifter samt skicka ut fakturor till enskilda som beviljats insatser från socialförvaltningen. Då tjänsten innebär myndighetsutövning kan du få i uppgift att bemöta överklaganden och göra yttranden till förvaltningsdomstol. Tjänsten innebär många kontakter både internt och externt, främst genom telefon. Arbetet sker självständigt utifrån riktlinjer och rutiner.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är ordningssam och har hög datakompetens. Du måste kunna informera sakligt och ge god service till enskilda och anhöriga. Som person har du lätt för att samarbeta och kan hantera att jobbet periodvis innebär hög arbetsbelastning. Du har minst gymnasial utbildning inom ekonomi, administration eller motsvarande. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lotta Gullberg
0550-886 06
Inger Boström
0550-885 99
Elisabeth Zadik
0550-886 46
Erna Blom
0550-884 56
Anne Hölmebakk
0550-88 451
Monica Karlsson
0550-884 40
Evelina Hammarlund
Judy Åkerlund
0550-886 10
Elisabeth Karlsson
0550-886 18
Ylva Persson
0550-884 27