OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningens uppdrag är att hjälpa människor som på grund av ålder, funktionsnedsättning, sjukdom, ekonomiska eller familjeproblem behöver olika former av stöd och hjälp. Verksamheten omfattar äldreomsorg, hälso- och sjukvård, anhörigstöd, funktionsstöd och individ- och familjeomsorg.
Genom vårt arbete vill vi skapa förutsättningar för delaktighet, trygghet och inflytande över sitt eget liv.
Vi ser fram emot att ha med just dig på vår resa i ett arbete där du gör skillnad för andra. Välkommen till oss och välkommen med din ansökan!
Beskrivning
Socialförvaltningens verksamhetsstöd söker en Avgiftshandläggare
Verksamhetsstödet är en verksamhet som stödjer all kärnverksamhet och ledning.
Vi består av 14 personer med olika stödfunktioner. Vårt syfte är att utifrån behov stödja, utveckla och förbättra för verksamheterna inom ovanstående verksamhetsområden, för ledning, medarbetare och medborgare
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Avgiftshandläggare innebär myndighetsutövning i form av handläggning av avgifter enligt SoL till brukare inom socialförvaltningen.
Det innebär beräkning och beslut om avgifter med individuell prövning, inhämtning av uppgifter, debitering, ge svar på frågor/ge råd och stöd i avgiftsfrågor till primärt brukare och anhöriga.
Konturering kontakt gällande stöd/info till brukare, anhöriga och internt som till personal, enhetschefer och biståndshandläggare. Kontakt för inhämtande av uppgifter inför avgiftshandläggning med andra myndigheter. Uppdraget innebär även tät samverkan med övriga verksamheter och inom verksamhetsstödet.
Denna tjänst kan med stor sannolikhet komma att kombineras med andra göromål inom verksamhetsstödet
Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning, lägst yrkeshögskola, med inriktning mot ekonomi, administration, socialt arbete eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Kunskap och/eller erfarenhet av myndighetsutövning/ utredningsarbete inom Socialtjänstlagen SoL och Lagen om stöd till viss funktionshindrade LSS.
Vana att bemöta och serva människor i olika situationer med en pedagogisk förmåga
Du har goda matematiska färdigheter eftersom hantering av siffror och beräkningar är frekvent förekommande inom området. Du har också god förmåga att kommunicera i tal och skrift.
Intresse för digitala lösningar och system.
God datorvana.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
Kunskap i verksamhetssystemet Treserva är meriterande
Villkor
Tillträde enligt överenskommelse.
Arbetstiden innebär 100% förlagd kontorstid/dagtid. Vi tillämpar årsarbetstid vilket innebär att du kan påverka din arbetstid utifrån verksamhetens behov. Finns möjlighet att tillämpa semesterväxling, distansarbete och friskvårdsbidrag
Intervjuer och rekrytering kommer att ske löpande under rekryteringsprocessen. Provanställning kan komma att tillämpas
Ansökan
Välkommen med din ansökan och bifogat CV, betygsavskrifter och övriga handlingar som åberopas. Intervjuer kommer ske löpande.
OBS! Vi önskar inte motta förslag om extern rekryteringshjälp vid denna rekrytering
Välkommen till oss och välkommen med din ansökan!
Om Bollnäs kommun
Vi anställda på Bollnäs kommun arbetar med det som är viktigt på riktigt – och tillsammans skapar vi bra dagar för de cirka 27 000 Bollnäsbor som är beroende av vårt arbete. Hos oss får du stolta kollegor som med arbetsglädje utvecklar Bollnäs långsiktigt och hållbart. I vår kommun, med över 400 föreningar, ett kulturutbud över det vanliga och en närhet till landsbygd, stad och fjäll får du ett liv där det är enkelt att få vardagen att gå ihop.
Välkommen till Bollnäs, hjärtat av Hälsingland!