OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nära människa och natur!
Är du en noggrann person som tycker om att arbeta självständigt och vill vara en del av en enhet där du möts av kollegor som trivs på sitt jobb och som har närvarande chefer? Då har du chansen och bli en av oss! Vi söker en avgiftshandläggare till enheten för äldre och funktionsnedsättning.
Skärgårdskommunen Nynäshamn har mycket att erbjuda. Vår storlek ger fördelen av att jobba nära människor. Samarbetet skapar förutsättningar för att göra ett bra jobb och ger dig möjlighet att påverka ditt arbete. Närheten finns också till en fritid med tillgång till fantastiska naturupplevelser.
Om arbetsplatsen
Enheten för äldre och funktionsnedsättning består av cirka 25 medarbetare fördelade inom olika områden. Här arbetar en grupp biståndshandläggare med äldre och funktionsnedsättning, en grupp med LSS/socialpsykiatri samt en grupp med avgiftshandläggning, administrering, boendesamordning, bostadsanpassningsbidrag samt anhörigstöd. Här arbetar också en äldre- och funktionshinderlots.
Enheten leds av enhetschef samt två gruppchefer. Arbetsplatsen är belägen i anslutning till Nynäshamns kommunhus. När du är introducerad och självständig i ditt arbete finns det möjligheter att arbeta hemifrån cirka två dagar i veckan.
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att handlägga, beräkna och fatta beslut om avgift utifrån gällande regler med utgångspunkt i Socialtjänstlagen. Avgiften beräknas utifrån uppgifter om inkomst och utgifter från brukare, pensionsmyndigheten och Försäkringskassan.
Du gör justeringar och makuleringar av felaktiga fakturor. En stor del av arbetet går ut på att lösa problem och att svara på frågor från våra kommunmedborgare, det är därför viktigt med gott bemötande, hög tillgänglighet och känsla för god service.
Det här söker vi hos dig
För att lyckas i rollen har du:
• gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller av arbetsgivaren bedömd likvärdig utbildning
• god kunskap i det svenska språket såväl i tal som i skrift
• grundläggande datakunskaper
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet från avgiftshandläggning
• erfarenhet av administrativt arbete - särskilt inom offentlig sektor
I din yrkesroll ser du bemötande, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet som en viktig del i arbetet. Du behöver vara en noggrann och stabil person som kan vara självgående, ansvarstagande och strukturerad. Du behöver också ha förmåga att vara flexibel, lösningsfokuserad och klara av ett periodvist högt arbetstempo.
För att trivas hos oss ska du både kunna arbeta självständigt och ha en vilja och förmåga att vara en lagspelare. Enheten präglas av samarbetsanda där varje handläggares roll är viktig för helheten.
Information om tjänsten
Tillträde: enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: Heltid
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: SON/2022/0028/023-66
Det här erbjuder vi dig!
Välkommen till Nynäshamn – skärgårdens pärla, en unik plats i Stockholms län.
Hos oss är det nära till samverkan, påverkan och beslut och nära till invånarna. Det bidrar till att ditt arbete känns meningsfullt och berikande.
Vi erbjuder fri tillgång till gym i kommunhuset, förmånscykel, friskvårdstimme alternativt friskvårdspeng och gratis medlemskap i personalföreningen. Personalföreningen drivs av personalen och via dem har du möjlighet att hyra fjällstuga och stuga i skärgården och delta i olika aktiviteter.
För dig som väljer att bo här finns naturen runt hörnet och det mesta på gång- och cykelavstånd. Kommunen har även ett mycket rikt och utbrett föreningsliv som riktar sig till både stora och små.
Välkommen med din ansökan!