Avgiftshandläggare

Avgiftshandläggare

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen i Nora kommun söker en driven avgiftshandläggare. Du kommer att ha ett nära samarbete med flera olika yrkeskategorier inom förvaltningen och du kommer aldrig känna dig ensam i ditt dagliga arbete.
Socialförvaltningen ansvarar för äldreomsorg och personer med funktionsnedsättningar samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningen erbjuder service, råd, stöd och omsorg med målet göra skillnad och stärka möjligheterna till ett självständigt, meningsfullt och tryggt liv för Nora kommuns invånare.

För att verksamheten ska kunna utföra sitt uppdrag är du som medarbetare i Nora kommun oerhört viktig. Därför erbjuder arbetsgivare en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag, så som löneväxling, friskvårdbidrag och kompetensutveckling.


ARBETSUPPGIFTER
Som avgiftshandläggare har du ett mångsidigt uppdrag och du kommer att arbeta i en spännande och utvecklande miljö. Att handlägga avgifter är myndighetsutövning det innebär att du utreder, beräknar samt fattar beslut om avgiftens storlek. Du kommer även att bevaka att underlag för beslut om avgift inkommer och är korrekta. Det ingår också att hantera eventuella överklaganden och bereda yttranden till Förvaltningsrätten rörande avgiftsbeslut. Rollen innebär att samarbeta med övriga på enheten och besvara frågor från äldre, anhöriga och biståndshandläggare, främst över telefon. Vidare gör du omregistreringar vid till exempel nya hyror, inkomster och andra förändringar som påverkar den enskildes avgift, samt gör makuleringar och justeringar av fakturor.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning mot ekonomi, administration eller annan inriktning som bedöms likvärdig. Du har relevant och aktuell arbetslivserfarenhet inom administration, gärna med inslag av ekonomi och utredningsarbete. Goda datakunskaper och uttrycka sig väl i tal och skrift är en förutsättning. Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetssystemet Viva och ekonomisystemet Unit4.

Som person vill vi att du
• har ett stabilt och lugnt förhållningssätt och arbetar med hög lojalitet utifrån de riktlinjer och regelverk som gäller.
• har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt samt att du är strukturerad och kan arbeta självständigt.
• har en hög grad av kvalitetsmedvetenhet, är serviceinriktad och möter alla med ett gott bemötande. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Nora kommun är beläget i den norra delen av Örebro län mellan Bergslagens sjöar och skogar. Kommunen har ett fantastiskt kulturarv och ett rikt föreningsliv. Nora är en entreprenörskommun där små lokala företag lever sida vid sida med stora internationella bolag. Till antalet är vi cirka 10 700 invånare och förväntas öka stadigt under kommande år. Dessa förutsättningar och närheten till det expansiva Örebro har gjort att allt fler vill bo och etablera sig i Nora kommun.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nora kommun, Omsorg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2023
  • Ansök senast: 2 februari 2023

Liknande jobb


Kredithandläggare till Marginalen!

Kredithandläggare till Marginalen!

28 november 2024

HR-handläggare

27 november 2024

27 november 2024

25 november 2024