Avgiftshandläggare

Avgiftshandläggare

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta som avgiftshandläggare innebär att utreda, handlägga och besluta i ärenden som rör avgifter utifrån gällande lagstiftning för personer inom social omsorg. Den administrativa delen av tjänsten innebär att vara ett stöd till enheten och kan komma att variera över tid beroende på verksamhetens behov. I stort handlar det om sedvanliga administrativa arbetsuppgifter så som exempelvis arkivering, fakturering och hantering av ersättning till utförare. Att ta fram siffror och analysera statistik kan också komma att ingå i arbetsuppgifterna. Tjänsten innebär många kontakter, både internt och externt. Arbetet sker självständigt utifrån riktlinjer och rutiner.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med önskemål om ekonomisk eller administrativ inriktning. Det är meriterade om du har erfarenhet inom offentlig verksamhet samt erfarenhet av myndighetsutövning. Du har en god social förmåga, ett professionellt bemötande och har lätt att samarbeta med andra. I denna tjänst är det viktigt att du är noggrann, strukturerad och har sinne för detaljer. Du har god samarbetsförmåga men kan också arbeta självständigt samt är stresstålig. Du är uthållig i ditt arbete och ser och tar egna initiativ till lösningar på utmaningar som uppstår. Du har en hög grad av kvalitetsmedvetenhet och är serviceinriktad. Dessutom har du goda datakunskaper och uttrycker dig väl i tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Michelle Väänänen
08-56123615

Sammanfattning

Besöksadress

19585 Märsta
None

Postadress

Box 38, 19521 Märsta
MÄRSTA, 19585

Liknande jobb


25 november 2024

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024