Avgiftshandläggare biståndsenheten

Avgiftshandläggare biståndsenheten

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill arbeta i vårt engagerade och kompetenta team på bistånd i Krokom – en del av socialförvaltningen.
Till Biståndsenheten söker vi en avgiftshandläggare som ansvarar för avgiftshandläggningen i socialförvaltningen kopplat till beslut fattade utifrån Socialtjänstlagen.
Biståndsenheten tillhör verksamhetsområdet Bistånd, Hälsa- och sjukvård. På enheten arbetar enhetschef, förstehandläggare, biståndshandläggare, LSS-/SoL-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi är en liten arbetsgrupp där du har nära samarbete med kollegor och enhetschef. Vi tycker att det är viktigt att trivas på jobbet!
Vi utreder rätten till stöd och omsorg enligt SoL och LSS. Enheten ansvarar även för avgiftshandläggningen för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga. Enheten samarbetar med många olika aktörer både internt och externt.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak:
- Sköta avgiftshandläggningen i Viva kopplat till insatser inom äldre- och funktionshinderomsorgen
- Svara på frågor kopplat till avgifter inom äldreomsorgen
- Uppdatera broschyr, hemsida och annat utifrån avgifter
- Ekonomihantering i ekonomisystemet Visma
- Arbete med gallring och dokumenthantering
- Andra administrativa uppgifter på enheten
- Verksamhetsarbete och förbättringsarbete

Din kompetens
- Eftergymnasial utbildning inom administration eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig.
- Erfarenhet från arbete med administration är meriterande.
- God datorvana och vana att jobba i olika system så som Visma, Viva, Heroma, Trio mfl.
- Vana av officepaketet och Excel
För att på ett bra sätt klara av arbetsuppgifterna i uppdraget behöver du ha uppnått en personlig mognad och ha god förmåga att skapa relationer i ditt arbete.
Du har stor förmåga att både arbeta självständigt och i grupp, tar stort ansvar och egna initiativ, har god samarbetsförmåga samt engagemang och öppenhet för utvecklingsarbete inom arbetsområdet.
Vi ser gärna att du har kunskaper om socialtjänstens uppdrag.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder:
En liten personalgrupp med ett nära samarbete.
Årsarbetstid med möjlighet att anpassa arbetstid utifrån verksamheten och dina behov
Friskvård på arbetstid
Viss möjlighet till arbete på distans om arbetet tillåter

Övrig information
Vikariat på heltid med tillträde omgående. Vikariatet räcker till 2023-12-31 med möjlighet till förlängning.
Sista ansökningsdatum är 2023-06-29, rekryteringsarbetet kommer ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KROKOMS KOMMUN Krokom
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2023
  • Ansök senast: 29 juni 2023

Postadress

Offerdalsvägen 8
Krokom, 83580

Liknande jobb


Trafikhandläggare till Mönsterås Kommun

Trafikhandläggare till Mönsterås Kommun

21 november 2024

21 november 2024

GR söker processledare e-arkiv

GR söker processledare e-arkiv

21 november 2024