Avgiftshandläggare inom äldreomsorgen

Avgiftshandläggare inom äldreomsorgen

Arbetsbeskrivning

Lomma kommun erbjuder en attraktiv och trygg livsmiljö mitt i Öresundsregionen. Här vill människor leva, verka och utvecklas. Vi värnar om invånarna, miljön och havet. Lomma kommun står för utveckling och hög kvalitet.


I Lomma kommun arbetar vi med en värdegrund som utgår från orden öppenhet, respekt och ansvar. Vår värdegrund ger uttryck för ett synsätt som guidar våra medarbetare i vardagen. Engagerade medarbetare driver utvecklingen framåt och gör Lomma kommun till en arbetsgivare som stimulerar glädje och engagemang. Välkommen att arbeta tillsammans med oss!

Socialförvaltningen som är en av fyra förvaltningar i kommunen har inlett en stor förändringsresa. Vi synar både vår organisation, arbetskultur och struktur för arbetet, allt för bästa möjliga leverans till våra medborgare.

Ett jobb i Lomma kommun är ett jobb som utgör en del i en helhet och tillsammans ska vi utveckla verksamheten. Vi erbjuder utmanande och omväxlande uppdrag i en roll som har stor betydelse för våra medborgare. Vi ser utmaningen, vi antar den och vi tänker bli en av de bästa kommunerna när det gäller Socialtjänstens alla verksamhetsområden i Sverige. Är du sugen på att vara med på vår resa?

ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningen i Lomma kommun befinner sig på en förändringsresa med siktet inställt på att växla upp sitt arbete och sträva efter att vara en modern Socialförvaltning i framkant. För att klara detta behöver vi en avgiftshandläggare till äldreomsorgen och LSS, som i nära samarbete med enhetschef och biståndshandläggare arbetar med mottagande, utredning, handläggning samt beslut avseende vård och omsorgsinsatser vuxna och äldre.

Vi önskar att rätt händer och rätt ögon ska syssla med rätt saker från start och därför söker vi dig som vill arbeta med avgiftshandläggning, ekonomi och administration. Som avgiftshandläggare kommer du i huvudsak att arbeta i vårt datasystem Procapita med att avgiftsberäkna och handlägga avgifter de som har beviljade insatser enligt Socialtjänstlagen. Du fattar beslut om olika avgifter och skapar fakturor. Du granskar, konterar och kvitterar fakturor i vårt ekonomisystem Agresso och följer upp och jämför perioder och avgifter över tid. Du svarar på frågor från enskilda vad gäller fakturor och kostnader.

I rollen ingår också att vara ett administrativt stöd för enhetschefer. Andra uppgifter i tjänsten gäller handläggning av sjuklöner, hjälpmedelsabonnemang samt sammanställningar av rapporter och statistik. Du samarbetar med kollegor och biståndshandläggare på enheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning inom området samt tidigare erfarenhet av arbetet som avgiftshandläggare eller som biståndshandläggare. Du har god vana att arbeta i Excel. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Agresso. Det är meriterande om du har kunskaper kring Socialtjänstlagen och Hälso och sjukvårdslagen och dess verksamhetsområden.

För att fungera och trivas bra i rollen behöver du ha en utpräglad administrativ förmåga, samarbetsförmåga och servicekänsla. Det innebär att du är noggrann och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att finna lösningar. Du är också metodisk, strukturerad och handlingskraftig och gilla att arbeta i organisationer som rör sig, för det kommer vara många behov och frågor att jonglera samtidigt.

Som medarbetare hos oss har du en helhetssyn och är öppen och lyhörd för både utvecklingsmöjligheter och förändring i din verksamhet. Det är en förutsättning att du gillar att vara i en organisation som rör sig och befinner sig på en omställningsresa. Genom ett tillitsbaserat ledarskap och medskapande processer önskar vi att du blir en viktig del i att den löpande administrativa handläggningen fungerar, samtidigt som du med stor frihet utvecklar densamma.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Som medarbetare i Lomma kommun erbjuds du friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling. Att kombinera arbete med föräldraskap är en självklarhet för oss.

Lomma kommun arbetar för lika rättigheter och möjligheter som motverkar diskriminering. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. I Lomma kommun är alla lika unika!

I Lomma kommun har vi valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Djurfeldt
040-641 1223
Britt-Marie Pettersson
040-641 1240
Felicia Mellgren
040-641 1231
Britt-Marie Pettersson

Nås via Kontaktcenter
040-641 1000
Enhetschef Felicia Mellgren
040-641 1231
Områdeschef Marie-Louise Erlandsson
040-641 1673
Kristina Premberg
040-641 1674
Områdeschef Pontus Liljenberg
040-641 1852
LSR Jenny Renglin
040-641 1299

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lomma kommun, Socialförvaltning
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2020
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Besöksadress

Hamngatan 3 Lomma
None

Postadress

Lomma Kommun
Lomma, 23481

Liknande jobb


15 november 2024

12 november 2024

Biståndshandläggare team SOL

Biståndshandläggare team SOL

11 november 2024