OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till en arbetsplats där vi tillsammans driver verksamheten framåt och där vi möter Borlängeborna i livets alla skeden.
Hos oss i biståndsverksamheten arbetar cirka 45 medarbetare, vårt härliga gäng består av biståndshandläggare, 1:e biståndshandläggare, bostadsanpassningshandläggare och avgiftshandläggare. Uppdraget inom verksamheten kan vara tufft, därför är det viktigt att vi stöttar och finns där för varandra – vi tror starkt på att tillsammans kan vi överkomma alla hinder som dyker upp längs vägen. Vi är stolta över vår fina sammanhållning där vi har nära till humor och skratt och där det är viktigt för oss att vi är samspelta för att kunna ge det där lilla extra till våra Borlängebor.
Vi arbetar alla aktivt med värdegrundsarbetet via våra värdegrundsambassadörer, det är därför en självklarhet att den tilltalar även dig, den lyder:
• Jag finns här för Borlängebon
• Jag gillar utmaningar
• Jag möter varje människa med öppenhet
ARBETSUPPGIFTER
Huvudsakliga arbetsuppgifter är handläggning av avgifter inom äldre- och funktionshinderomsorgen. Avgiftshandläggning är en myndighetsutövning och innefattar att utreda och beräkna avgifter samt ta erforderligt beslut om avgifter inom området.
Avgiftshandläggaren ansvarar för den månatliga debiteringen av verksamheternas avgifter samt kontrollerar rimligheten i uppgifterna i verksamhetssystemet.
I arbetsuppgifterna ingår att bevaka de förändringar som sker inom avgifts- och pensionsområdet. Arbetet innebär mycket kontakt med våra Borlängebor, anhöriga, biståndshandläggare, chefer inom kommunens olika områden samt berörda myndigheter. Som avgiftshandläggare ska du även vid behov informera om avgifterna vid träffar med intresseorganisationer med flera.
Du är duktig på att prioritera och strukturera dina arbetsuppgifter. Du har förmåga att planera, vara delaktig och engagerad för att driva våra utvecklingsarbeten framåt.
KVALIFIKATIONER
Eftergymnasial utbildning inom administration/ekonomi är ett krav och du ska ha arbetslivserfarenhet från administrativt arbete som t ex ekonomiredovisning/bokföring.
Vi ser att du har mycket bra kunskaper i det svenska språket, både skriftligt och muntligt. Behärskar du ytterligare språk anses det meriterande.
Erfarenhet från arbete inom omsorg och/eller servicearbete är meriterande. Vi ser att du har mycket god datavana, meriterande är erfarenhet av Officepaketet och arbete i Excel samt erfarenhet av att arbeta i olika system så som Procapita och Lifecare.
Körkort är meriterande.
Vi ser att du är en noggrann person, med bra siffersinne då det är av stor vikt att avgiftshanteringen blir rätt och riktig från början. Då du kommer att ha mycket telefonkontakt med bland annat borlängebor och anhöriga så är det viktigt att du är professionell, tydlig och trevlig i ditt bemötande.
Tjänsten ställer även krav på att du är tålmodig som person och att du har en god pedagogisk förmåga och kan anpassa din kommunikation efter Borlängebornas behov. Du har stor förmåga att arbeta självständigt, tar stort ansvar och egna initiativ. Du har god samarbetsförmåga, engagemang och öppenhet för utvecklingsarbete inom arbetsområdet.
Vi ser gärna att du har kunskap om socialtjänstlagen.
Vill du bli en del av vårt team? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan!
ÖVRIGT
I samband med intervju behöver du som kandidat uppvisa bevis om medborgarskap i Sverige/EU/EES eller giltigt arbets- uppehållstillstånd.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.
Välkommen med din ansökan!
ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!