Avgiftshandläggare med stort ekonomiskt kunnande

Arbetsbeskrivning

Strängnäs kommun utvecklar individen, verksamheten och samhället! Våra 2 300 medarbetare verkar i en dynamisk organisation som gärna prövar nya vägar för att nå sina mål.
Kommunens 34 000 invånare bor i attraktiva tätorter som Strängnäs, Mariefred, Åkers Styckebruk och Stallarholmen, eller i mindre orter med landsbygdskaraktär. Till Stockholm tar du dig på mindre än en timme.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer i första hand att arbeta med avgiftshandläggning inom socialkontorets vård och omsorg. Detta innebär att du ska ta fram avgiftsbeslut och registrera i verksamhetssystemet Treserva så att räkningar för bl.a hemtjänst kan skickas ut. I arbetsuppgifterna ingår även att ge förslag på förändringar/justeringar i avgiftstaxans konstruktion och att förenkla arbetet kring avgiftshandläggningen.
Inom enheten samarbetar och stöttar avgiftshandläggarna varandra och har också kontakt med biståndshandläggare och brukare.
Information till medborgarna avseende avgifterna inom vård och omsorg ingår.
I arbetsuppgifterna ingår även att ta fram individstatistik inom bla vård- och omsorgsområdet som socialstyrelsen efterfrågar och kvalitetssäkra de uppgifter som lämnas

KVALIFIKATIONER
Vi söker en avgiftshandläggare med stort ekonomiskt kunnande.
Lämplig eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi och/eller administration eller annan utbildning som arbetsgivaren kan pröva likvärdig.

Du ska ha förmåga att arbeta med utveckling och förbättring av arbetssätt inom området.
Du ska vara noggrann och strukturerad.
Vi lägger vikt vid gott bemötande och god förmåga att kunna förklara avgiftssystemet.
Du ska ha god datavana och behärska Excel.

Tjänsten är placerad inom socialkontorets enhet för planering och utveckling.

ÖVRIGT
Strängnäs kommun sätter medborgarnas behov i centrum och arbetar hållbart över tiden. Vårt arbetssätt är mål- och resultatorienterat, vi arbetar enkelt och synligt - lätt att göra rätt och vi vågar pröva nytt!
Arbetstiden är rökfri.

Det är ditt ansvar som sökande att dokumentera din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen. Det innebär att om någon begär att få kopior på till exempel ansökningshandlingar är vi skyldiga att lämna ut dem.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Helen Trostemo
0152 291 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Strängnäs kommun, Socialkontoret Strängnäs
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 28 maj 2015

Besöksadress

Nygatan 10 64580 Strängnäs
None

Postadress

Nygatan 10
Strängnäs, 64580

Liknande jobb


20 december 2024