Avgiftshandläggare med systemansvar

Avgiftshandläggare med systemansvar

Arbetsbeskrivning

Du har öga för detaljer och kan se helheten precis som vi.

Här på äldreförvaltningen pågår ett spännande utvecklingsarbete där du får vara med och göra skillnad för Sundbybergs äldre. Planering och uppföljningsenheten består av 5 engagerade medarbetare samt en enhetschef. I dagsläget finns en vakans som vi nu behöver tillsätta. Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med kollegor i varierande åldrar och en positiv anda. Humor och arbetsglädje är viktigt för oss. 

Som avgiftshandläggare med systemansvar kommer du tillsammans med en kollega att ansvara för att handlägga, utreda, beräkna och ta beslut om avgifter i äldreomsorgens verksamheter. Ni har tillsammans även systemansvar för verksamhetssystemet Treservas debiteringsmodul och för tids- och ersättningssystemet Phoniro Care. Även andra administrativa arbetsuppgifter kan komma att ingå i rollen.

I dina arbetsuppgifter ingår att beräkna avgifter och ta beslut med stöd av gällande lagstiftning utifrån kundernas uppgifter samt med information från Försäkringskassan eller annan myndighet. Du bearbetar fakturaunderlag utifrån registrerade insatser i Phoniro Care. I arbetet ingår även att dagligen svarar på frågor från våra kunder. I dina arbetsuppgifter kan även andra administrativa uppgifter komma att ingå som du bedöms vara lämplig för utifrån din kompetens och personliga egenkaper. 

Vi vill att du har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från kommunal/offentlig verksamhet med liknande arbetsuppgifter är detta meriterande.

Du ska ha god förmåga att planera, strukturera och prioritera i ditt arbete samt ha ett bra siffersinne. Då du kommer att ha tätt samarbete med en kollega är det viktig att du har lätt för att samarbete men även förmåga att lugnt klara av stressiga situationer och arbetstoppar. Du behöver ha mycket god datorvana och ha lätt för att arbeta i olika verksamhetssystem. Erfarenhet från Treserva och Phoniro Care är meriterande.

Den vi söker ska ha minst gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer vara relevant för arbetsuppgifterna. Även annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdiga kan vara aktuell.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast 2021-09-05. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan!

 

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sundbybergs stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juli 2021
  • Ansök senast: 5 september 2021

Liknande jobb


Handläggare för statlig ersättning, Socialförvaltningen centrum

Handläggare för statlig ersättning, Socialförvaltningen centrum

20 december 2024

Sakkunnig till enheten för politisk beredning och samordning

Sakkunnig till enheten för politisk beredning och samordning

19 december 2024

16 december 2024

18 december 2024