Avgiftshandläggare och administrativ handläggare

Avgiftshandläggare och administrativ handläggare

Arbetsbeskrivning

Du är förändringen. Och vill se den i organisationen. Precis som vi.

Här på enheten för administrativt stöd och förebyggande arbete arbetar vi med ständiga förbättringar samtidigt som vi arbetar för att leverera service till vår sektor i staden på ett tillgängligt sätt med hög kvalité.

Som avgiftshandläggare och administrativ handläggare kommer du att arbeta som avgiftshandläggare för vård och omsorgsavgifter på ca 50% samt som administrativ handläggare på ca 50% inom en och samma tjänst på 100%

Dina arbetsuppgifter Som avgiftshandläggare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att beräkna och fatta beslut om avgift utifrån gällande regler med utgångspunkt i socialtjänstlagen. Du gör justeringar och makuleringar av felaktiga fakturor. En stor del av arbetet går ut på att lösa problem och att svara på frågor från våra kommunmedlemmar, det är viktigt med gott bemötande och hög tillgänglighet. Som administrativ handläggare kommer dina arbetsuppgifter att variera och inbegripa arbetsuppgifter så som att samordna arbetet i sektorn med återsökningar från Migrationsverket och vara behjälplig vid framtagningen av uppgifterna som ska skickas till Migrationsverket. För att trivas i tjänsten är det viktigt att du vill vara med och utveckla den kombinerade tjänsten, att du är nyfiken och ser möjligheter med förändringar. Eftersom rollen och funktionen är ny är det viktigt att du tycker om att undersöka och utveckla samt att du är lyhörd för att anpassa innehållet i tjänsten efter verksamhetens behov fortlöpande.

Eftersom tjänsten är delad i två olika områden är det även viktigt att du trivs med att ha olika arbetsuppgifter och att du har lätt för att prioritera arbetsuppgifter fortlöpande. Även om du är ensam i din roll och funktion så är det viktigt för dig att vara en lagspelare som är flexibel och stödjer kollegorna på din enhet. Du vill skickliggöra dig själv och andra!

Vi vill att du har en gymnasial utbildning inom ekonomi eller annan inriktining som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Vidare vill vi att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller administration samt tidigare erfarenhet av administrativ eller ekonomisk handläggning i kommunal verksamhet. Erfarenhet av hantering av återsökning av ersättningar från Migrationsverket samt avgiftshandläggning är meriterande. Att ha arbetat inom en samordnande roll tidigare är meriterande. Vi tror att du som kan lyckas i tjänsten är trygg i dig själv, strukturerad, lösningsfokuserad, gillar att ha många bollar i luften och att du har en stor känsla och fallenhet för att ge trevlig och lättillgänglig service. Du är inte rädd för att anta nya utmaningar, är nyfiken och vill utveckla, du vågar även prova nytt och lär dig av nya erfarenheter!

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. Ansök senast den 12 maj . Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!

 

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sundbybergs stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2022
  • Ansök senast: 12 maj 2022

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024