Avgiftshandläggare, social- och äldreförvaltningen

Avgiftshandläggare, social- och äldreförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa. 


 


Hos oss på social- och äldreförvaltningen får du vara med och bidra till ett bättre liv för de vi är till för. Tillsammans med oss kommer du få vara med och skapa rätt förutsättningar och hitta nya lösningar för att klara vårt uppdrag med god kvalité idag och i framtiden. Här ansvarar vi för livets hela resa inom individ- och familjeomsorg, stöd och service till personer med funktionsnedsättning och för omsorg och stöd i olika former till kommuninvånare, över 65 år. Vill du tillsammans med oss bidra till ett bättre liv?





Välkommen att utvecklas med oss
Tjänsten är placerad på förvaltningens kanslienhet som ligger under avdelningen verksamhetsstöd och utveckling.

Kanslienheten ger stöd till social- och äldreförvaltningens verksamheter med administration, avgiftshandläggning, juridik, utredning och nämndhantering.

Idag arbetar två medarbetare med avgiftshandläggning och vi utökar gruppen med en heltidstjänst. 

Ditt uppdrag
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att handlägga, beräkna och fatta beslut om avgift. En stor del av arbetet går ut på att lösa problem och att svara på frågor från våra kommunmedborgare, det är därför viktigt med gott bemötande, hög tillgänglighet och känsla för god service.


Även annan administration kan förekomma.

Det här söker vi hos dig
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller utbildning inom socialt arbete, administration eller ekonomi på högskolenivå.

Du har några års erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor. 

Du har ett vänligt bemötande, är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta. Arbetsuppgifterna kräver att du tycker om siffror, har sinne för ordning och reda samt personlig mognad som innebär att du självständigt eller i grupp kan planera ditt arbete.

Du hanterar det svenska språket flytande i såväl tal som i skrift.

Det är meriterande om du tidigare arbetat med avgiftshandläggning eller i verksamhetssystemet Lifecare. 

Det här kan vi erbjuda dig
Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågsstation, endast 20 minuter från Söder. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, rökfri arbetstid, friskvårdsbidrag, årsarbetstid, klämdagar samt möjlighet till semesterväxling.

Välkommen med din ansökan! 

I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Sammanfattning

Liknande jobb


Ekonomiansvarig

1 november 2024

Vi söker Ekonomiassistent till kund i Halmstad

Vi söker Ekonomiassistent till kund i Halmstad

1 november 2024

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

1 november 2024