Avgiftshandläggare till biståndsenheten

Arbetsbeskrivning

Skärgårdskommunen Österåker växer. Idag har Österåker drygt 40 000 invånare, ung befolkning och starkt nyföretagande. Skärgården och den fantastiska roslagsnaturen ger många möjligheter till aktiv fritid och härligt boende. Även om storstaden ligger nära - 30 minuter med tåg eller bil till Stockholm - finns det mesta inom kommunen. För mer information www.osteraker.se.

Vi söker en ny avgiftshandläggare till Socialförvaltningens verksamhet på biståndsenheten. Du blir vår expert på avgifter inom social omsorg. Du kommer att vara den som hjälper våra kunder då de har frågor om avgifter, beräkningar och fakturor. Kunder som som efter kontakten med dig och dina kollegor ska känna sig väl informerade och väl bemötta. Om detta känns som ditt kompetensområde och en rimlig utmaning så kan det här vara jobbet för dig.

 

Arbetsbeskrivning
Som avgiftshandläggare kommer du att bli biståndsenhetens expert på alla frågor som handlar om avgifter inom social omsorg. Inom enheten arbetar idag tjugosex personer. De flesta är biståndshandläggare och LSS-handläggare med uppdraget att informera, ta emot ansökningar, utreda och ta beslut om stöd enligt Socialtjänstlagen (SoL) eller Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). För dessa insatser tar kommunen ut en avgift som beräknas av en avgiftshandläggare.
Du kommer att arbeta i ett team tillsammans med ytterligare en avgiftshandläggare/arkivansvarig, en ersättningshandläggare och två systemansvariga

Arbetsplatsen finns i Alceahuset, Hackstavägen 22 i Åkersberga. Vi arbetar i kontorslandskap.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad ekonomiassistent eller motsvarande. Du är van att arbeta med kundkontakter. Du tycker om och har lätt att hantera siffror och människor och ekonomisystem. Du har ett trevligt bemötande och har goda pedagogiska färdigheter så att kunden får hjälp att förstå i de fall det finns frågor om avgiftsberäkningar och fakturor. Vi tror att det kan underlätta arbetet om du har god kännedom om vård- och omsorgsverksamhet.

Anställningens omfattning är heltid 

Arbetstid måndag - fredag
Flextid
Friskvårdstid och friskvårdsbidrag
Möjlighet finns att omvandla semesterersättning till ledighet

Anställningsform: Tillsvidare anställning - Provanställning kan bli aktuellt

Tillträde enligt överenskommelse - helst tidigt under hösten

Sista ansökningsdag 2013-07-23
Intervjuer kommer att påbörjas i slutet av juli

Vi har begränsade möjligheter att besvara frågor under ansökningstiden

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne  Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica  Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf  Carlqvist, SSR
08-540
Daniela  Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Österåkers kommun Åkersberga
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Ej specificerat , Ej specificerat
  • Publicerat: 16 juni 2013

Besöksadress

Österåker 18486 Österåker
None

Postadress

Hackstavägen 22
Åkersberga, 18486

Liknande jobb


22 november 2024

Registerhandläggare

Registerhandläggare

14 oktober 2024