OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans med mod, engagemang och flexibilitet gör vi skillnad. Så tänker vi i socialförvaltningen Järfälla, tänker du också i de banorna?
Socialförvaltningen i Järfälla ansvarar för äldreomsorg, funktionsnedsättning och individ- och familjeomsorg. Från 1 januari 2021 trädde den nya avdelningen Äldre och funktionshinder i kraft. Avdelningen ska bidra till en sammanhållen socialförvaltning och möjliggöra ökad samverkan både internt och externt.
Ett av områdena inom avdelningen är Myndighet äldre. Här arbetar 24 biståndshandläggare, två boendesamordnare, en mentor, fyra avgiftshandläggare/administratörer, en gruppledare, två enhetschefer samt en områdeschef.
Vi söker nu en avgiftshandläggare till Myndighet äldre då en av våra avgiftshandläggare skall gå i pension. Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsplats med trevliga kollegor. På vår arbetsplats är delaktighet av värde och vi ser positivt på att ta vara på mångfald och varandras kompetenser.
ARBETSUPPGIFTER
Med utgångspunkt i socialtjänstlagen kommer du att handlägga, utreda, beräkna och fatta beslut om avgifter inom äldreomsorgens verksamheter samt sköta fakturering. I dina arbetsuppgifter ingår även diverse kontorsgöromål som exempelvis beställa varor, boka lokaler och andra administrativa uppgifter. Som avgiftshandläggare tar du regelbundet fram och rapporterar statistik. Du har daglig kontakt med brukare, utförare och kollegor inom kommunen. Tillsammans med dina kollegor är du också med och driver på utvecklingen inom avgiftshanteringen.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag och Förmån Järfälla som är en förmånsportal med olika förmåner och rabatter. Vi tillämpar årsarbetstid.
KVALIFIKATIONER
Vi söker en avgiftshandläggare som delar vår värdering om ett tydligt kundperspektiv dvs vi är till för kommunens invånare. Du har gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning. Du ska ha erfarenhet från avgiftshandläggning, fakturahantering och administrativa arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel och om du har arbetat i verksamhetssystemen Lifecare, Procapita, Phonirocare och Raindance är det meriterande.
Som avgiftshandläggare är det viktigt att du har intresse, vilja och en förmåga att se och leverera lösningar. Du är bra på att strukturera och organisera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt och du har inga problem med att prioritera om mellan olika arbetsuppgifter. Vidare är du lugn och stabil, trivs med att vara självgående likaväl som du är en viktig del i det administrativa teamet där vi sätter stort värde i att samarbeta.
Arbetet som avgiftshandläggare ställer även krav på att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Finska språkkunskaper är meriterande.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef avdelning lednings- och verksamhets Stefan Lidsten
SACO Mattias Göransson
08-580 291 32
Vision Jenny Eriksson
08-580 290 40
ProAstri AB Yvonne Borg
Ledarna Kristina Lind
08-580 291 46
Akademikerförbundet SSR Sofia Ljungström
08-580 280 22