Avgiftshandläggare till Myndighet äldre

Avgiftshandläggare till Myndighet äldre

Arbetsbeskrivning

Tillsammans med mod, engagemang och flexibilitet gör vi skillnad. Så tänker vi i socialförvaltningen Järfälla, tänker du också i de banorna?

Socialförvaltningen i Järfälla ansvarar för äldreomsorg, funktionsnedsättning och individ- och familjeomsorg. Myndighet administration är en av tre enheter inom Myndighet äldre. Här arbetar åtta avgiftshandläggare/administratörer, en samordnare samt en enhetschef.

Vi söker nu en avgiftshandläggare då en av våra kollegor går vidare till nytt arbete. På vår arbetsplats är delaktighet av värde och vi ser positivt på att ta vara på mångfald och varandras kompetenser.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av fakturahantering och lägger stor vikt vid noggrannhet. Du kommer även arbeta med sjuklönefakturor gällande personlig assistans som granskas och fattas beslut kring.

Med utgångspunkt i socialtjänstlagen kommer du att handlägga, utreda, beräkna och fatta beslut om avgifter inom äldreomsorgens och funktionshinders verksamheter samt sköta områdets fakturahantering. Det är viktigt att du delar vår värdering om ett tydligt kundperspektiv d.v.s. att vi är till för kommunens invånare.

I dina arbetsuppgifter ingår även diverse kontorsgöromål som exempelvis att beställa varor, boka lokaler och andra administrativa uppgifter. Som avgiftshandläggare tar du regelbundet fram och rapporterar statistik samt har daglig kontakt med brukare, utförare och kollegor inom kommunen.

Tillsammans med dina kollegor är du också med och driver på utvecklingen inom enhetens ansvarsområde.

KVALIFIKATIONER
Du har lägst en gymnasieexamen med ekonomisk inriktning. Ett krav är att du har arbetat med ekonomi och fakturahantering, det är meriterande om du har erfarenhet av avgiftshandläggning och administrativa arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel och om du har arbetat i verksamhetssystemen Lifecare, Procapita, Phonirocare och Raindance är det meriterande. Har du erfarenhet av myndighetsutövning inom Socialtjänstlagen (SOL) och LSS är det också meriterande.

Arbetet som avgiftshandläggare ställer även krav på att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Finska språkkunskaper är meriterande.

ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på länken nedan.

Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning av tjänst kan komma att ske innan avslutad annonsering. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Andrea Guth
08-5802 91 84
Hugo Klappenbach
08-5802 90 30
Verksamhetschef Guillermo Vega
08-5802 9607
Vårdförbundet Ingalill Sundström
08-123 404 95
Chef för Vård och omsorg Arnfinn Kleveland
08-5802 96 73
Verksamhetschef Carina Abrahamsson
08 58029598
Personalkonsult Thomas Süper
08-5802 95 21
Verksamhetschef Elisabet Stark
08 580 283 13
Chef för Vård och omsorg Ann-Sofie Holmertz
08-580 293 73
Enhetschef Sherrie Rahimi
08-580 245 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Järfälla kommun, Vård och omsorg
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 september 2022
  • Ansök senast: 7 oktober 2022

Besöksadress

17780
None

Postadress

.
JÄRFÄLLA, 17780

Liknande jobb


21 november 2024