Avgiftshandläggare till Myndighetsavdelningen

Avgiftshandläggare till Myndighetsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med över 7 000 medarbetare. Koncernen består av åtta förvaltningar och fem bolag som ansvarar för det mesta av den samhällsservice som finns där du bor, till exempel förskola, skola, socialtjänst och äldreomsorg. Vår värdegrund förenar oss alla:

• Vi möter alla med respekt
• Vi kan jobbet
• Vi gör verksamheten bättre
• Vi skapar en hållbar framtid

I omsorgsförvaltningen är vi cirka 2 200 kollegor som jobbar för att ge bästa möjliga omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård.

Vi ska ge bästa möjliga service, omsorg och vård till kommunens invånare. För att lyckas med det behöver vi kompetenta och engagerade medarbetare som trivs med att arbeta med människor och drivs av att utveckla verksamheten. Är det du? Sök tjänsten nu!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en avgiftshandläggare till myndighetsavdelningen i omsorgsförvaltningen. Arbetsuppgifterna innefattar
handläggning av vård- och omsorgsavgifter för de personer som är i behov av stöd enligt socialtjänstlagen. Vi arbetar i verksamhetssystemen Raindance och Procapita. Arbetet innefattar dagliga telefonkontakter med våra medborgare.

Vi erbjuder dig:
• Underbara kollegor och en inkluderande arbetsplats med högt i tak.
• Möjlighet att även efter pandemin arbeta från hemmet i begränsad omfattning.
• Friskvårdsersättning om 1000 kr per år.


Läs mer om vad Växjö kommun kan erbjuda dig här : https://www.vaxjo.se/sidor/jobb-och-foretag/lediga-jobb/sa-jobbar-vi-i-vaxjo-kommun/detta-kan-vi-erbjuda-dig.html


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning med god datorvana och som är positiv och flexibel. Då arbetet till stor del innefattar kontakt med våra kommunmedborgare måste du vara bra på att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du behöver av samma skäl vara en person som har lätt för att ta folk och vara bra på att samarbeta.

Det är även meriterande om du har:
• eftergymnasial utbildning inom områdena ekonomi, myndighetsutövning eller förvaltningsrätt
• tidigare erfarenhet som administratör eller myndighetsutövare

Det är mycket meriterande om du har:
• Tidigare arbetslivserfarenhet som avgiftshandläggare

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Rekrytering sker löpande.

ÖVRIGT
För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för enskild person enligt 9 § 1
st. Du hittar blankett för att beställa utdraget på www.polisen.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Einarsson
0470-436 42
Ann-Christin Karlsson
0470-79 68 56
Anna
0470-431 61
Kommunal Sydost
0470-415 04
Kristin Jeansson
0470-438 48
Johan Ragnarsson
0470-430 88
Kommunal Sydost
0470-415 04
Louise Loman
0470-79 66 78
Aida Basic
0470-432 07
Anna Lahger
0470-431 61

Sammanfattning

Besöksadress

Västergatan 17 B 35112 Växjö
None

Postadress

Box 1222
Växjö, 35112

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024