OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en avgiftshandläggare till myndighetsavdelningen i omsorgsförvaltningen. Arbetsuppgifterna innefattar
handläggning av vård- och omsorgsavgifter för de personer som är i behov av stöd enligt socialtjänstlagen. Vi arbetar i verksamhetssystemen Raindance och Procapita. Arbetet innefattar dagliga telefonkontakter med våra invånare.
Vi erbjuder dig:
• Underbara kollegor och en inkluderande arbetsplats med högt i tak.
• Möjlighet att arbeta från hemmet i viss omfattning.
• Friskvårdsersättning om 1500 kr per år.
Läs mer om vad Växjö kommun kan erbjuda dig här: https://www.vaxjo.se/sidor/jobb-och-foretag/lediga-jobb/sa-jobbar-vi-i-vaxjo-kommun/detta-kan-vi-erbjuda-dig.html
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning med god datorvana och som är positiv och flexibel. Arbetetsintensiteten varierar över året varför det är viktigt att du är stresstålig och flexibel. Eftersom arbetet till stor del innefattar kontakt med våra kommuninvånare måste du vara bra på att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du behöver av samma skäl vara en person som har lätt för att ta folk och vara bra på att samarbeta.
Det är även meriterande om du har:
• eftergymnasial utbildning inom områdena ekonomi, myndighetsutövning eller förvaltningsrätt
• tidigare erfarenhet som administratör eller myndighetsutövare
Det är mycket meriterande om du har:
• Tidigare arbetslivserfarenhet som avgiftshandläggare
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Rekrytering sker löpande.
ÖVRIGT
För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för enskild person enligt 9 § 1
st. Du hittar blankett för att beställa utdraget på www.polisen.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Einarsson
0470-436 42
Ann-Christin Karlsson
0470-79 68 56
Anna
0470-431 61
Kommunal Sydost
0470-415 04
Kristin Jeansson
0470-438 48
Johan Ragnarsson
0470-430 88
Kommunal Sydost
0470-415 04
Louise Loman
0470-79 66 78
Aida Basic
0470-432 07
Anna Lahger
0470-431 61