OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Äldreförvaltningens Myndighetskontor söker
Avgiftshandläggare-vikariat
Myndighetskontoret är den del av Äldreförvaltningens samlade verksamhet som utför myndighetsutövning utifrån socialtjänstlag och lag om bostadsanpassning. Vi ansvarar för biståndsbedömning till kommuninvånare över 65, fattar beslut om bostadsanpassning och ansvarar för utredning och avgiftshandläggning för kommuninvånare oavsett ålder. Vårt arbete präglas av att människor ska mötas med respekt och kunna leva ett aktivt och tryggt liv med bibehållet oberoende. Vi behöver nu förstärka vår verksamhet med en avgiftshandläggare under en tid.
Uppdraget
Som avgiftshandläggare arbetar du bland annat med att beräkna och registrera avgifter, i enlighet med socialtjänstlagen delge avgiftsbeslut, avvikelserapportering, kontroll av debitering, kravhantering och handläggning av överklagande. En stor del av uppdraget består av samverkan med interna och externa utförare och myndigheter. Information och kommunikation till enskilda individer, närstående och gode män är en återkommande del i uppdraget.
Kvalifikationer
Vi söker dig med gymnasial utbildning och företrädesvis har du även för uppdraget relevant vidareutbildning, exempelvis inom ekonomi eller redovisning. Kunskaper inom socialtjänstlagen och förvaltningslagen är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning och avgifter.
Avgiftshandläggning kräver ett väl fungerande samarbete mellan olika myndigheter, utförande och privatpersoner och det är därför av stor vikt att du är serviceorienterad, har ett bra bemötande och god förmåga att samarbeta med andra. Uppdraget kräver god datorvana, erfarenhet av administration och förmåga att självständigt strukturera och planera arbetet. Du ska ha förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Kunskap i Procapita, LifeCare och/eller Visma är meriterande.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
B-körkort fordras.
Om tjänsten
En tjänst, vikariat tom 31 december 2023 med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.
Sysselsättningsgrad 100%. Schemalagd arbetstid, måndag till fredag, dagtid.
Kontaktperson
Bella Xhemajli, avdelningschef Myndighetskontoret, telefon 0455-30 34 34
Irina Navasardjan, Biträdande avdelningschef Myndighetskontoret, telefon 0455-32 20 14
Facklig företrädare
Bebben Malmström, Vision telefon 0455-30 48 65
Ansökan
Välkommen med din ansökan tillsammans med meritförteckning, referenser och löneanspråk senast den14 augusti 2022. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten söks via Karlskrona kommuns rekryteringsverktyg, se länken nedan.
Övrigt
Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisktillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.
Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mats Dahl
0455-30 36 23
Marianne Hansson
0455-303018
Birgitta Strelert
Maria Persson
AnnSofie Johansson
Sussie Rantil
Lena Dehlin
Henning Fuhrman
Henning Fuhrman
0455-30 47 57
Johan Johansson
0455- 30 36 87