OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Social omsorg arbetar 1100 engagerade medarbetare som varje dag bidrar till invånare i vår kommun som på något sätt behöver omsorg eller stöd.
Vi arbetar inom äldreomsorg, hemtjänst, funktionsnedsättning och socialpsykiatri, individ- och familjeomsorg.
ARBETSUPPGIFTER
Som avgiftshandläggare arbetar du och ansvarar för handläggning av avgiftsbeslut för brukare inom Social Omsorg. Du fattar avgiftsbeslut på delegation. I ditt ansvar ingår fakturakörning i avgiftssystemet, hantering av fakturor från verksamheterna samt att upprätta fakturor, bokföringsorder och utanordningar.
Du kommer att ansvara för verksamhetssystemet i de delar som berör avgiftshandläggningen.
Du kommer att arbeta med olika förekommande administrativa uppgifter som fördelas i arbetsgruppen som består av tre avgiftshandläggare. I arbetsuppgifterna ingår att vara tillgänglig för medborgarna och svara på frågor gällande avgifter/fakturor eller hänvisa till andra myndigheter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en bred erfarenhet och bakgrund som avgiftshandläggare/administratör inom kommunal verksamhet eller annan jämförbar verksamhet. Du har en lämplig utbildning för uppdraget samt minst fem års erfarenhet av administration. Du har god datorvana och har goda kunskaper i de vanligaste programmen som arbetet kräver samt har erfarenhet i att arbeta med olika system eller ha lätt för att lära dig arbeta i verksamhetssystem och fakturasystem.
Vi söker dig som även kan vara systemansvarig för verksamhetssystemet Procapita i de delar som berör avgiftshandläggning. Du vill delta aktivt i förändrings- och förbättringsarbetet med avgiftshandläggningen inom Social Omsorg. Du är drivande men samarbetsinriktad och lyhörd i din yrkesroll.
Det är viktigt att du som person är strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du kan uttrycka dig i både tal och skrift och har lätt för att kommunicera med både kollegor och medborgare i din roll som avgiftshandläggare.
ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.
Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare.
Hos oss är heltid en rättighet. Det innebär att alla medarbetare som anställs hos oss tillsvidare har rätt till heltid och deltidsarbete är en möjlighet om det fungerar för verksamheten.
Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.
Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.
Observera att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit. Vi ber dig därför söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gabriella Clemedtson
Eva Skogö
0411-57 73 90
Susanne Lundgren
0411-57 77 41
Gabriella Clemedtson
0411-57 78 39
Ulrika Persson
0411-57 72 44
Lena Lindstedt
0411- 57 77 70
Katarina Thulin
0411-57 77 79
Kerstin Mårtensson
0411-57 77 66
Ingrid Mårtensson
0411-57 73 84
Ingrid Karlsson
0411-57 79 66