OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
30 minuter utanför Stockholm ligger Österåker med centralorten Åkersberga. I Österåkers kommun arbetar 2000 personer med Sveriges viktigaste jobb. Det gör vi genom högt ställda mål såsom; bästa skolan i länet, högkvalitativ omsorg för äldre och funktionshindrade, professionell kommunal service och gott bemötande, ekonomi i balans, en trygg miljö och ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka Vi har samverkansavtal med de fackliga organisationerna. Du som arbetar hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort.
Avgiftshandläggare/administrativ handläggare till socialförvaltningen
Arbetsbeskrivning
Som en av våra avgiftshandläggare kommer du att bli expert på alla frågor som handlar om avgifter inom social omsorg. Avgiftshandläggning är aktuell då en person har fått ett beslut enligt socialtjänstlagen eller lagen om stöd och service till vissa funktionsnedsatta. Du kommer att arbeta tillsammans med två andra avgiftshandläggare/ersättningshandläggare. Inom den administrativa enheten arbetar idag tretton personer med olika administrativa uppgifter. Enheten arbetar både för Vård- och omsorgsnämnden och Socialnämnden. Organisationen inom socialförvaltningen är ny sedan ett år och utveckling av roller och verksamhet pågår för att hitta effektiva och ändamålenliga arbetssätt. Området är brett och det finns goda möjligheter att få arbeta med olika arbetsuppgifter inom administration och service även om man har ett eget ansvarsområde. Vi arbetar bl.a. i verksamhetssytemen Procapita och Aggresso. Vi sitter i kontorslandskap i Alceahuset som är Österåkers kommunhus på Hackstavägen 22 i Åkersberga.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad ekonomiassistent eller motsvarande. Du är van att arbeta med kundkontakter. Du tycker om och har lätt att hantera siffror och människor och ekonomisystem. Du har ett trevligt bemötande och har goda pedagogiska färdigheter så att kunden får hjälp att förstå i de fall det finns frågor om avgiftsberäkningar och fakturor. Vi tror att det kan underlätta arbetet om du har god kännedom om vård- och omsorgsverksamhet.
Anställningens omfattning är heltid
Arbetstid måndag till fredag
Flextid
Friskvårdstid och friskvårdsbidrag
Möjlighet finns att omvandla semesterersättning till ledighet
Sista ansökningsdag är den 25 mars 2018
Intervjuer kommer att påbörjas under annonseringsperioden
Välkommen med din ansökan!
Österåker är en skärgårdskommun i stark tillväxt och utveckling, en av landets snabbast växande kommuner. På sommarhalvåret fördubblas befolkningen genom fritidsboende och turister. Nyföretagandet är starkt och arbetslösheten mycket låg. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med vattenkontakt. Flera spännande bostadsområden byggs och permanentboende i skärgården lockar allt fler. Österåker samarbetar med andra kommuner för att möta den ökade tillväxten, genom en gemensam vision att skapa 50 000 nya arbetstillfällen. För mer information se även osteraker.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf Carlqvist, SSR
08-540
Daniela Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17