Avgiftshandläggare till socialtjänsten i Skärholmen

Avgiftshandläggare till socialtjänsten i Skärholmen

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här arbetar mer än 1000 medarbetare för våra 37.000 invånare. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi är stolta över och vi har en fantastisk mångfald. Välkommen med ditt unika bidrag!



Arbetsplatsbeskrivning
Socialtjänstens administrativa enhet är en stödenhet för socialtjänstens alla enheter.

Kärnuppdraget för socialtjänstens administrativa enhet är att med gott bemötande, god tillgänglighet och administrativ kunskap ge stöd och service till chefer och medarbetare inom socialtjänsten. Enhetens arbete präglas av en helhetssyn på verksamheten.

Arbetsbeskrivning
Arbetet som avgiftshandläggare innebär att du främst beräknar avgifter utifrån inkomstuppgifter från kund/brukare samt information från försäkringskassan eller annan myndighet. Handläggningen sker utifrån socialtjänstslagen kap 8. Utreda och berkäkna avgifter samt ta erforderligt beslut om avgift gällande vuxna med insatser. Bearbeta fakturaunderlag utifrån registrerade insatser. I arbetet ingår dagligen att svara på frågor kring avgifter från kunder/brukare samt från anhöriga och ställföreträdare. I tjänsten ingår även beräkning av KBF (kommunalt bostadstillägg för personer med funktionsnedsättning). Som avgiftshandläggare omfattas du även av delegation av beslut, vilket innebär att du ska bemöta överklagande av avgiftsbeslut. Därför måste du ha goda egenskaper i tal och skrift i svenska språket.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- Gymnasieutbildning.
- Minst ett års erfarenhet av en liknande roll, d v s administrativt arbete som innefattat ett stort servicefokus med många utåtriktade kontakter.
- Erfarenhet av arbete i Agresso.

Meriterande:

- Erfarenhet av arbete i Excel
- Erfarenhet av arbete i paraplyet - Stockholm stads sociala system.
- Erfarenhet av arbete i Lois - Stockholm stads system för in- och uthyrningsavtal av lokaler och lägenheter.

- Erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation.


Som person är du empatisk, analytisk och har sifferminne, har förmåga att skapa goda relationer. Du har god samarbetsförmåga, men kan också arbeta självständigt. Du är handlingskraftig, strukturerad och samtidigt flexibel. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Rollen som avgiftshandläggare passar dig som är strukturerad och flexibel. Vi ser även att du skulle trivas om du är serviceinriktad och har förmåga att skapa goda relationer och ser värde av att samarbetar med andra. Du är lugn och har en pedagogisk förmåga att bemöta personer i olika situation. Du är uthållig i ditt arbete och ser och tar egna initiativ till lösningar på utmaningar som uppstår. Arbetet kräver att du har god kommunikationsförmåga i det svenska språket.

Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enheten för förskolesamordning Stefan Larsson Lindmark
08-508 33 990
Hr-konsult Jeanette Steenberg
08-50811731
Enhetschef Camilla Ströberg
08-508 25 622
HR- konsult Lina Eliasson Bergström
08-508 11 736
Enhetschef Anni Stavling
08-508 33 073
Kerstin Fagerström-Clarin
0850821840
Cecilia Skarke
0850810841
Silvana Carinci, rektor Långbrodalsskolan
0761221802
Margita Norberg, rektor Fruängens skola
08508 237 00
Hans Winblad, förskolechef
08/50847340

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2020
  • Ansök senast: 13 april 2020

Besöksadress

Ragnar Östbergs Plan 1 10535 Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


21 november 2024