OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omvårdnadsenheten
Vill du ha ett roligt, varierande och meningsfullt jobb i en utvecklande miljö? Då är du välkommen att söka tjänsten som avgiftshandläggare hos oss!
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en avgiftshandläggare som delar vår värdering om ett tydligt kundperspektiv, det vill säga att vi är till för kommunens invånare.
Som avgiftshandläggare ansvarar du tillsammans med din kollega för omvårdnadsenhetens fakturor till kund. Med utgångspunkt i socialtjänstlagen kommer du att handlägga, utreda, beräkna och fatta beslut om avgifter inom sektor Välfärds verksamheter. Du håller dig uppdaterad om gällande lagstiftning och ansvarar för att rätt faktura kommer ut till rätt kund i rätt tid. Som avgiftshandläggare tar du regelbundet fram och rapporterar statistik.
Du har daglig kontakt med brukare, utförare och kollegor inom kommunen exempelvis genom att svara på frågor om avgifter och fakturor. Dina arbetsuppgifter medför även hantering av beslut som överklagas. I tjänsten ingår ytterligare administrativa uppgifter som att exempelvis beställa varor och boka lokaler.
Vi söker dig som
Har gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller administration ses det som meriterande. För att lyckas i tjänsten krävs att du har god datorvana och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystem som Procapita eller ekonomisystem. Det är en fördel om du har god insikt inom sektor Välfärds verksamhetsområden. Körkort är inget krav men det ses som meriterande. Vidare kräver arbetet att du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Som person är du trygg, stabil och har självinsikt samt en förmåga att skapa professionella och förtroendefulla relationer. Du är självgående, strukturerad och har ett lösningsfokuserat arbetssätt och kan skapa engagemang kring arbetsuppgifter och verksamhet. Det är även viktigt att du kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt sätta upp och hålla tidsramar. Dessutom har du en god samarbetsförmåga och är serviceinriktad samt lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Det är viktigt att du sätter motparten i fokus, lyssnar och är mottaglig på ett sätt som är anpassat till situationen
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Söderhamns kommun följer Folkhälsomyndighetens rekommendation om vaccinering.
Var med och skapa ett framgångsrikt Söderhamn! I sektor Välfärd fokuserar vi på vuxna personer över 20 år. Sektorn samlar de verksamheter och kompetenser som tillsammans har störst påverkan för att stärka vuxna och äldres egna resurser så att det kan leva ett så meningsfullt och självständigt liv som möjligt under livets alla faser. Här arbetar cirka 1100 medarbetare som möter människor i olika livssituationer genom sina yrkesroller inom exempelvis vård- och omsorgsboende, hemtjänst, hemsjukvård, LSS-boende, socialpsykiatri, beroendecenter och försörjningsenhet.