OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER
Knivsta kommun söker en avgiftshandläggare till vård och omsorgskontoret.
Arbetsbeskrivning
Arbetet är en administrativ tjänst där Du kommer att handlägga frågor som rör avgifts- och dödsbohandläggning inom framförallt vård- och omsorg.
Uppdraget i sin helhet utförs med en hög grad av självständighet där du ansvarar för att utreda och beräkna avgifter, besluta om avgiftens storlek utifrån gällande lagstiftning och regelverk. Kommunen tillämpar elektronisk fakturahantering som distribueras genom verksamhetssystem Unit4 Business World Web. Arbetet som dödsbohandläggare inkluderar många externa kontakter vilket ställer krav på din kommunikationsförmåga. Arbetet som dödsbohandläggare omfattar handläggning av dödsbo, utredning av tillgångar, hembesök, kontakt med anhöriga och myndigheter.
Om dig
Du har god förmåga att planera, strukturera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du behöver vara noggrann och ha en förmåga att ändra ditt förhållningssätt beroende på situation. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift och har mycket god datorvana. Då funktionen innebär mycket personliga kontakter är det viktigt att du som person har ett gott bemötande med ett service- och samarbetsinriktat arbetssätt. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Det är meriterade om du har erfarenhet av verksamhetssystemet VIVA och har jobbat i offentlig verksamhet tidigare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning inom ekonomi och administration eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Eftergymnasial utbildning med inriktning mot myndighetsutövning är meriterande.
Erfarenhet av hantering av dödsboutredningar är meriterande. Arbetsgivaren erbjuder utbildning i dödsboanmälan och kommunal dödsbohandläggning. Du bör ha kännedom om socialtjänstens olika verksamhetsområden.
B-körkort är ett krav. En god kommunikationsförmåga i både tal och skrift förutsetts.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Tillträdesdatum: 1 november 2021
ÖVRIGT
Knivsta kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Använd länken i annonsen för att söka tjänsten. Skulle du behöva stöd når du supporten på
0771-693 693.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till kontaktpersonen i annonsen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
tf biträdande enhetschef Johanna Segerheim
018-347198
Enhetschef Ulla Rodestam Örsell
018-34 71 99
Enhetschef, Hemsjukvård/rehabilitering Alf Essvik
018-34 71 11
Samordnare/DSK Nina Hell
018-347217
Samordnare Johanna Mörk
018-34 72 93
Samordnare Christin Linde
018-347292
Enhetschef, Enheten för stöd och service Åsa Crafoord
018-34 70 68
Biträdande Enhetschef Hemtjänsten Helena Lindfelt
018-34 78 10
Undersköterska/Bemanningsassistent Monika Gustavsson
018-34 72 63
Bemanningsassistent Erik Lindblom
018-34 72 63