OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda.
Avgiftshandläggare-vikariat
Myndighetskontoret är den del av Äldreförvaltningens samlade verksamhet som utför myndighetsutövning utifrån socialtjänstlag och lag om bostadsanpassning. Vi ansvarar för biståndsbedömning till kommuninvånare över 65, fattar beslut om bostadsanpassning och ansvarar för utredning och avgiftshandläggning för kommuninvånare oavsett ålder. Vårt arbete präglas av att människor ska mötas med respekt och kunna leva ett aktivt och tryggt liv med bibehållet oberoende. Vi behöver förstärka nu vår verksamhet med en avgiftshandläggare under en tid.
Uppdraget
Som avgiftshandläggare arbetar du bland annat med att beräkna och registrera avgifter i enlighet med socialtjänstlagen delge avgiftsbeslut, avvikelserapportering, kontroll av debitering, handläggning av överklagande m.m. En stor del av uppdraget består av samverkan med interna och externa utförare och myndigheter. Information och kommunikation till enskilda individer, närstående och gode män är en återkommande del i uppdraget.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har eller en påbörjad akedmiskutbildning inom exempelvis ekonomi eller redovisning eller annat som arbetsgivaren värdera likvärdigt.
Kunskap i Procapita, LifeCare och/eller Visma är meriterande.
Avgiftshandläggning kräver ett väl fungerande samarbete mellan olika myndigheter, utförande och privatpersoner och det är därför av stor vikt att du är serviceorienterad, har ett bra bemötande och god förmåga att samarbeta med andra. Uppdraget kräver god datorvana, erfarenhet av administration och förmåga att självständigt strukturera och planera arbetet. Du ska ha förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Du behöver också ha förmåga att på ett självständigt sätt arbeta noggrant och strukturerat samt kunna prioritera vid arbetstoppar
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Anställningen
En tjänst, vikariat ca 12 månader med möjlighet till förlängning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Karlskrona kommun arbetar med Heltid som norm och erbjuder därför 100 % i sysselsättningsgrad. Schemalagd arbetstid, måndag till fredag, dagtid.
För att komma ifråga för en anställning inom Äldreförvaltningen i Karlskrona kommun ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Det är viktigt att korrekt utdrag beställs; ”Registerutdrag för arbete på HVB-hem” och tänk på att beställa utdraget i god tid, då handläggningstiden kan vara ett par veckor. Information om beställning finns här Belastningsregistret - begär utdrag | Polismyndigheten (polisen.se)
Ansökan
Välkommen med din ansökan tillsammans med meritförteckning, referenser och löneanspråk senast den 15 december 2023. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten söks via Karlskrona kommuns rekryteringsverktyg, se länken nedan.
Kontaktperson
Irina Navasardjan, Biträdande avdelningschef Myndighetskontoret, telefon 0455-32 20 14
Facklig företrädare
Vision telefon 0455-30 48 65
Mikael Wickström, SSR 0455-30 43 29
Förmåner
I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal. Du kan läsa mer om våra förmåner här.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mats Dahl
0455-30 36 23
Marianne Hansson
0455-303018
Birgitta Strelert
Maria Persson
AnnSofie Johansson
Sussie Rantil
Lena Dehlin
Henning Fuhrman
Henning Fuhrman
0455-30 47 57
Johan Johansson
0455- 30 36 87