Avgiftshandläggare/administratör

Arbetsbeskrivning

Ditt uppdrag

Nordanstigs kommun söker en avgiftshandläggare/administratör
 
Som avgiftshandläggare ansvarar du för beräkning av avgifter utifrån gällande regler med utgångspunkt i Socialtjänstlagen. Denna uppgift är en myndighetsutövning och innefattar att utreda och beräkna avgifter samt ta erforderligt beslut om avgift gällande insatser inom äldre- och handikappomsorgen t.ex. särskilt boende, korttidsboende och hemtjänst.
 
Du kommer också att vara ett stöd till systemansvarig vad gäller den del av systemet som rör avgifterna. I  arbetet ingår också att dagligen svara på frågor från vårdtagare och anhöriga om avgifter och fakturor. Hela avgiftshandläggningen görs i systemet Procapita vård och omsorg.
 
Som administratör och koordinator för vård -och omsorg, har du ofta rollen som spindeln-i-nätet. I arbetet organiserar och koordinerar du arbetsuppgifter i samarbete med enhetscheferna.
Som administratör hanterar du även fakturor, sköter posthantering, vissa inköp, svarar på inkommande mail och samtal, korrekturläser och sammanställer statistik, med mera.
 
Vi erbjuder dig ett arbete på en utvecklingsinriktad arbetsplats tillsammans med ambitiösa kollegor som har nära till skratt.

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som har ett stort intresse av att arbeta framför allt med siffror men även med människor. Du har vilja och förmåga att ta stort eget ansvar samt är effektiv och lösningsfokuserad.
 
Arbetet är ofta varierande och som person är det är bra att vara strukturerad, flexibel, stresstålig och ha förmågan att hålla många bollar i luften.
 
Du har dokumenterad erfarenhet av administration samt tjänst där arbetet utförs genom ett datasystem.
Tjänsten fordrar att du är noggrann och har sinne för detaljer. Du kan strukturera din tid och dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Du har social förmåga och ett professionellt bemötande gentemot kunder, externt såväl som internt.
 
Det är ett krav att du är bekväm och snabb i arbetet med datasystem.
Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning.
 
Utbildningskrav är minst gymnasieexamen med ekonomisk inriktning och/eller högskolestudier som arbetsgivaren bedömer relevanta för uppgifterna.
 
Utöver ovanstående kvalifikationskrav kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Just nu söker vi nya medarbetare till
Biståndsenheten samt vård -och omsorg

Varaktighet/arbetstid

Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
 


Sista ansökningsdag
Sänd in din ansökan senast den:
2017-01-08  

Vill du veta mer, kontakta
Verksamhetschef Malin Rutström 070-565 62 63

Fackliga kontaktpersoner

Vision, Katarina Lindberg 070-258 70 66
SSR, Anna Haapala via växel 0652-360 00
Kommunal, Anna Savolainen 070-397 62 27

Kontaktpersoner på detta företaget

Sarah Faxby-Bjerner
0652-36 217
Ann-Lena Sjölander
0652-36 000
Åsa Wigg
0652-360 00
Katarina Lindström
0652-360 00
Per Dahlström
0652-360 00
Margareta Tamm-Persson
0652-360 00
Eva Engström
0652-360 00
Anna-Lena Sjölander
0652-360 00
Ulf carlsson
0652-203 57
Christina Englund
0652-360 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordanstigs kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 15 december 2016

Besöksadress

Södravägen 14
None

Postadress

Box 56
Bergsjö, 82070

Liknande jobb


27 december 2024