Avgiftshandläggare/administratör

Arbetsbeskrivning

Sigtuna. Du kanske tänker på den pittoreska staden vid Mälaren, den internationella mötesplatsen och handelsstaden med tusenåriga anor? Det är sant. Men idag är Sigtuna kommun så mycket mer. Här finns Märsta, Valsta, Rosersberg, Arlanda och en levande landsbygd. Än idag är Sigtuna en plats som välkomnar det internationella och mångkulturella. För vi vet att olikheter berikar. Hos oss möts människor, tankar, idéer, kulturer och företag. Hos oss möts dåtid och framtid, natur och stad, Sverige och världen. Varje år passerar många miljoner människor Sigtuna kommun via landets största flygplats. Men snarare än en plats att resa ifrån är det här en plats att komma hem till. Välkommen till Sigtuna kommun.

Äldreomsorgsförvaltningen ansvarsområden är:
Myndighetsutövning enligt SoL och LSS
- Äldreomsorg
- Omsorg för personer med funktionsnedsättning
- Socialpsykiatri
- Hälso- och sjukvård samt primärvårdsrehabilitering inom särskilda boendeformer och daglig verksamhet.





ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta som avgiftshandläggare innebär att utreda, handlägga och besluta i ärenden som rör avgifter utifrån gällande lagstiftning för personer inom social omsorg. I arbetet ingår även att representera kommunen i olika nätverk kopplat till avgifter samt att ta emot och handlägga klagomål kring avgifter.

Den administrativa delen av tjänsten innebär att vara ett administrativt stöd till enheten och kan komma att variera över tid beroende på verksamhetens behov. I stort handlar det om sedvanliga administrativa arbetsuppgifter så som exempelvis arkivering, fakturering och hantering av ersättning till utförare.
Att ta fram siffror och analysera statistik, kan även komma att ingå i arbetsuppgifterna.

Tjänsten innebär många kontakter både internt och externt. Arbetet sker självständigt utifrån riktlinjer och rutiner.

KVALIFIKATIONER
Att arbeta som avgiftshandläggare ställer stora krav på serviceförmåga och professionellt bemötande då du möter människor i olika livssituationer. Vidare ställs stora kvar på förmåga att samarbeta med personer inom och utanför den egna enheten. Tjänsten fordrar att du är noggrann och har sinne för detaljer.
Du måste kunna informera sakligt och ge god
service till enskilda och anhöriga och även hantera att jobbet, periodvis, innebär hög arbetsbelastning.

Har du kunskap om, och/eller erfarenhet av myndighetsutövning/handläggning inom offentlig förvaltning/social omsorg ser vi det som meriterande.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att analysera siffor och sammanställa underlag till fakturor därför ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Vi vill att du har minst gymnasial utbildning gärna högskoleutbildning inom administration, ekonomi eller motsvarande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Sigtuna kommun erbjuder friskvårdsbidrag och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid! Läs gärna mer om våra förmåner:
https://www.sigtuna.se/sv/Om-Sigtuna-kommun/lediga-jobb/Formaner-for-dig-som-anstalld-i-Sigtuna-kommun/

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Michelle Väänänen
08-56123615

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigtuna kommun, Myndighetsenheten ÄON
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse. Intervjuer kan komma att göras fortlöpande under ansökningstiden. .
  • Publicerat: 14 november 2018

Besöksadress

19585 Märsta
None

Postadress

Box 38, 19521 Märsta
MÄRSTA, 19585

Liknande jobb


21 november 2024