Avgiftshandläggare/Administratör Borgholms kommun, socialförvaltningen

Avgiftshandläggare/Administratör Borgholms kommun, socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en avgiftshandläggare/administratör till socialförvaltningen!

Socialförvaltningen ansvarar för kommunens sociala omsorg innefattande
•äldreomsorg
•kommunens hälso- och sjukvård
•individ- och familjeomsorg
•omsorg om funktionsnedsatta
•administrativ enhet

ARBETSUPPGIFTER
Som avgiftshandläggare/administratör stöttar du förvaltningens olika funktioner med varierande administrativa arbetsuppgifter. Tillsammans med ditt team arbetar du bland annat med
- Avgiftshandläggning för äldreomsorg och LSS
- Nämndadministration
- Beredningar av ärenden
- Registrering inkommande ärenden och handlingar
- Färdigställande och expediering av beslut
- Utlämnande av allmän handling
- Ekonomiadministration
Arbetet är serviceinriktat med många kontaktpunkter, både internt och externt. Det är därför av största vikt att du har god samarbetsförmåga, är anpassningsbar och att du har bra samarbetsförmåga i grupp. Uppgifterna varierar och den stöttande rollen handlar om att förbereda, avlasta och strukturera upp arbetsuppgifter. Arbete kan ske mot uppsatta deadlines och du ansvarar för att utföra och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Då kommunen och avdelningen arbetar mycket med att digitalisera processer och arbetsuppgifter kommer du att komma i kontakt med flertalet verksamhetssystem. Din roll som avgiftshandläggare/administratör är viktig för att upprätthålla en rättssäker ärendehantering och en god service mot kommuninvånare och medarbetare.
Som person är du positiv och serviceinriktad, något som du visar i ditt bemötande mot såväl kommuninvånare, kollegor och andra inom och utanför organisationen. Du är även bra på att samarbeta.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom administration och offentlig förvaltning eller har annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du tidigare erfarenhet från arbete med myndighetsutövning inom socialtjänsten eller kunskap och erfarenhet inom ärendehantering är det meriterande. Du måste ha mycket god datorvana gärna av Procapita och Evolution samt en stor digital kompetens och förståelse för ett digitalt arbete och digitala processer då större delen av arbetet sker helt digitalt. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och har grundläggande kunskaper i engelska. Meriterande är kunskap om offentlighet och sekretess inom kommunal verksamhet samt erfarenhet av elektroniska dokumenthanteringssystem.
Som person är du serviceinriktad och har lätt för att samarbeta då du kommer arbeta i olika sociala sammanhang. Du är strukturerad, ansvarstagande och kan prioritera ditt arbete då uppgifter kan uppkomma med kort varsel. Vidare är du driven och trivs i ett arbetsklimat där utvecklande och återkommande arbetsuppgifter blandas. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Om Borgholms kommun
Vi är den lilla kommunen som vill mycket! Här har vi närhet till varandra beslutsfattare, medarbetare och våra medborgare samt företagare. Välkomnande, Utvecklande, Tillsammans är värdeorden för Borgholms kommun som arbetsgivare och för våra drygt 1000 anställda.
Borgholms kommun utgör norra delen av Öland. Här finns närhet till hav och natur, ett rikt kultur- och nöjesliv och inte minst, all den samhällsservice du behöver. Vi har mycket god kvalitet i vård, omsorg och skola samt gott om fritidsaktiviteter, för alla åldrar. Det lugnare vinterhalvåret står i kontrast till den fartfyllda sommaren. Det är lätt att få uppleva paradiset i vardagen på Öland!

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024