Arbetsbeskrivning
På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?
Om tjänsten
Vi på Olivia Personlig Assistans söker dig som vill arbeta extra på helger som avlösare hos två av vårakunder i Hässelby.
Arbetstiderna varierar utefter kundens behov men sker under helger och omfattar totalt 16 timmar i månaden. Detta är en bisyssla och vi har inte möjlighet att erbjuda en heltidstjänst.
Om kunderna
Båda kunderna bor i Hässelby med familj. Kund 1 ären pojke på sju år med autism typ 3. Han är mycket aktiv, gillar att springa ute, leka med bilar, bygga med lego och tågbana. Kund 2 är en flicka på fem år med intellektuell funktionsnedsättning samt autism. Hon är en mycket aktiv tjej som gillar att klättra, vara uteoch skratta.
Visöker dig som har tålamod och är bra på att hålla tider för att kunna säkerställa en trygg avlösarservice för kunderna.
Som avlösare fungerar du som ett stöd åt personen både i hemmet och i närområdet. På så sätt fungerar duäven som ett stöd för anhöriga som får en chans att avlastas en stund.Du är med och bidrar till glädjefyllda, givande och utvecklande stunder för personen.Vi försöker matcha med intressen mellan dig som söker och personensintressen/behov. Vi skulle därför uppskatta om du i ansökan skriver om du har någraspeciella intressen, talanger eller kunskaper.
Om dig
Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Meriter:
Tidigare erfarenhet av att arbeta inom LSS
För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar
Sysselsättningsgrad: 6 och 10 timmar i månaden, med en total omfattning på 16 timmar.
Tillträde: Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.
Om rekryteringsprocessen
Efter en eventuell intervju försöker vi alltid återkomma inom 14 dagar till att man får höra mer om tjänsten. Detta förutsatt att vi även fått information från eventuella referenser. Därefter ser vi över en möjlig matchning med någon av våra kunder.
Vid eventuell anställning kan du komma att bli ombedd för att uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret från polisen.
Hantering av din ansökan
Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia.
Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans
Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Menekse Alagöz
08-4427388
Jennie Erwing
08-522 825 51
Eva Horneij
0707-78 13 34
Camilla Larsson
018-4728001
Elisabeth Hesselgren
073-9429294
Matilda Sandberg
013-261710
Sara Axelson Sahlén
031-389 77 32
Monica Hjertstedt
018-472 8004
Ewa Ekholm
018-4728002
Anna Carlzon
0470-782600