OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avlösarservice i hemmet enligt LSS
Att ha ett uppdrag som Avlösare innebär att tillfälligt avlasta föräldrar eller närstående i stödet av den enskilde med en funktionsnedsättning.
Avlösarservice i hemmet ska göra det möjligt för anhöriga/föräldrar att få vila och avkoppling eller genomföra egna aktiviteter i eller utanför hemmet. Insatsen kan även vara en förutsättning för att föräldrar ska kunna ägna sig åt det funktionshindrade barnets syskon.
Avlösarservice är individuellt utformad och kan innefatta stöd och hjälp med både vardagliga aktiviteter och personliga behov, till exempel hygien, förflyttning, på- och avklädning och hjälp vid måltider.
Önskar du ett stimulerande och utvecklande extrajobb några timmar per vecka/månad där du får möjligheten att göra en betydelsefull insats dels för den enskilde med särskilda behov men också för familjen i stort, är det här något för dig.
Uppdragstider kan vara förlagda på vardagar, helger och kvällar.
Är du den vi söker?
Personlig lämplighet är av största vikt då du kommer att träffa personer med varierande behov kopplat till sin funktionsnedsättning. För att du ska passa för uppdraget önskar vi även att du har förmåga att kravanpassa efter den enskildes behov och är tydlig, tålmodig och lyhörd för den enskildes dagsform. Du behöver ha ett intresse för att skapa en relation som varar under en längre tid och viljan att engagera dig. Det är meriterande om du tidigare arbetat eller haft uppdrag inom LSS och utmanande beteende eller har annan form av vård-och omsorgserfarenhet. Meriterande är även utbildning inom vård och omsorg, barn och fritid eller socionom.
Innan du blir Avlösare vill vi gärna träffa dig för att få en bild av vem du är, och hur dina möjligheter för ett uppdrag som Avlösare kan se ut.
Ersättning utgår för uppdraget i form av timbaserat arvode.
När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Du behöver själv begära ut utdraget via en blankett som du hittar på polisens hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/. Tänk på att kuvertet ska vara oöppnat.
När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten. Det snabbaste sättet för att få sitt utdrag är att använda e-tjänsten och beställa det online med BankId.
I Sektor Omsorg arbetar ca 650 medarbetare med äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättningar och måltidsservice. Att arbeta i sektorn ska präglas av goda och trygga relationer och en hög grad av omtanke om varandra. Vi har alltid ett gemensamt fokus på kommuninvånarna.
Vi bryr oss!
Välkommen till en arbetsplats där du får utvecklas och göra skillnad varje dag. Med stort engagemang och omtanke om varandra, gör vi allt för att skapa en bättre vardag för alla i vår kommun. Vårt fokus på utveckling och kvalitet märks hos våra många nöjda invånare.
Till Kävlinge kommun tar du dig snabbt och enkelt, oavsett var du bor. Den goda stämningen och de många utvecklingsmöjligheterna är andra anledningar till att våra medarbetare trivs så bra. Vill du bli en av oss?
Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss i Kävlinge? Gå in på jobb.kavlinge.se för att läsa vad våra medarbetare tycker om att jobba hos oss, våra förmåner och se alla våra lediga jobb.
Vi arbetar utifrån en strukturerad modell för rekrytering, annonsering och marknadsföring. Av den anledningen undanber vi oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor