Avonova Hälsa söker Account Manager till Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.

Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.

 

Avonova Hälsa expanderar och söker nu efter en driven Account Manager med vana från komplex tjänsteförsäljning och som vill vara en viktig del av teamet som säljer Avonovas tjänster.

Ansvarsområden och uppgifter

Du kommer att arbeta med i första hand befintliga kunder inom midmarket segmentet, i rollen ingår även viss del försäljning till nya kunder. Du arbetar digitalt med våra kunder (via Teams/telefon) och kommer att få en gedigen utbildning i våra tjänster.

Exempel på arbetsuppgifter

- Uppsökande samtal till befintliga kunder och prospekts för försäljning och merförsäljning av våra tjänster
- Besvara inkommande förfrågningar via hemsida, mail samt telefon
- Proaktivt rekommendera relevanta tjänster för kunden
- Skapa förtroende och stärka relationer med kunder genom tydlig kommunikation
- Agera snabbt och professionellt på förfrågningar eller andra kundärenden
- Ta fram offerter
- Uppdatera kundinformation
- Bidra aktivt till utveckling av funktionen och rollen tillsammans med dina kollegor

 

Personliga egenskaper och kompetenskrav

Vi söker dig som utan problem kommunicerar med personer på olika nivåer hos våra kunder och som tycker att arbetsmiljö och hälsa är viktigt. Du är van att planera din tid på ett effektivt sätt, besitter ett eget driv, kan prioritera och brinner för att skapa resultat. Målinriktad, positiv, nyfiken, flexibel och en stjärna på att bygga relationer både externt och internt är egenskaper som gör dig perfekt för rollen. Är du intresserad av att utvecklas ytterligare inom säljområdet är det här en unik möjlighet.

För att trivas hos oss gillar du att sälja, uppskattar tydliga mål och har vana från komplex tjänsteförsäljning. Du har erfarenhet av att arbeta med eget kundansvar och långsiktiga relationer. Du har god vana av officepaketet, har lätt för att sätta dig in i och att använda flera olika system i ditt arbete, ex crm-system och system för hantering av avtal/offerter. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift. Erfarenhet från LOU är ett plus.





Vi erbjuder

- Möjlighet att jobba med ett starkt varumärke
- En ambitiös och stabil arbetsgivare med långsiktiga målsättningar
- Härliga kompetenta kollegor med lång erfarenhet inom sälj
- Arbetstid mån-fre 8-17, möjlighet till arbete hemifrån 2 dagar i veckan enligt överenskommelse med närmaste chef

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Vi rekryterar löpande, så vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta säljledare Nina Alexandersson, nina.alexandersson@avonova.se

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avonova Försäljning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juni 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Liknande jobb