OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag
Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.
Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.
Vi tror starkt på kraften i människan och vår mission är "Make companies perform and employees thrive". Läs mer på www.avonova.se.
Arbetsmiljöingenjör – i en spännande/utvecklande hälsosam bransch
Utifrån din profession skall du vara ett stöd såväl för företagsledningar, som för enskilda chefer, kontaktpersoner och arbetsmiljöombud. Du som vill arbeta och utvecklas med oss ska ha intresse av att arbeta kundorienterat, vara affärsmässig, ha egen drivkraft och tycka om att samarbeta i team med kollegor och uppdragsgivare.
Arbetsområde
Som arbetsmiljöingenjör är du ett expertstöd för våra kundföretag i deras arbete med att inte bara uppfylla myndighetskrav, lagar och förordningar utan också ständigt utveckla och förbättra arbetsmiljön. Du ska vara en aktiv samarbetspartner i kundernas systematiska arbetsmiljöarbete. Detta innebär bl.a. att leda arbetsmiljöutbildningar, vara rådgivande i förändringsprocesser samt utföra mätningar, kartläggningar och riskbedömningar t ex inom områdena buller, maskinsäkerhet, belysning, termiskt klimat, ventilation, vibrationer och kemikalier. Du rapporterar direkt till hälsocenterchefen.
Kompetensprofil
Du har en eftergymnasial examen inom relevanta områden, kompletterad med en arbetsmiljöingenjörsutbildning eller motsvarande. Det är också viktigt att Du har minst ett par års arbetserfarenhet från arbetsmiljöområdet t.ex. från en företagshälsa eller som en arbetsmiljöhandläggare inom industrin.
Du är van att arbeta konsultativt och kan skapa goda och varaktiga relationer med våra kunder. Du har mycket god vana att formulera dig i tal och skrift, inte minst analyser, rapporter och sammanställningar. God datorvana i Officepaketet är en förutsättning för detta arbete.
Vi erbjuder
ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag med stor förändringsvilja och potential. Dagens Avonova befinner sig i ett spännande utvecklingsskede med en ny ledning på plats, en omarbetad strategi och ett stort fokus på expansion i Sverige. Hos oss får du vara med och påverka och göra skillnad i människors liv. Du får frihet, stöd och möjlighet till utveckling.
Självklart omfattas din anställning hos Avonova av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi vill att du ska må bra och trivas och erbjuder därför friskvårdsbidrag och företagshälsovård och ordnar regelbundet sociala aktiviteter.
Tjänstgöringsgrad 100 %.
Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning under 6 månader.
Du behöver ha körkort och tillgång till egen bil då de flesta uppdragen genomförs ute på våra kundföretag (ofta med bärbar mätutrustning) samt övriga enheter inom området.
Vill du veta mer kontakta: Hälsocenterchef Anna Dahlberg, anna.dahlberg@avonova.se
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt, dock senast den 28 oktober.
Vi har kollektivavtal mellan Almega, Vårdföretagarna, Vårdförbundet, LSR, Läkarförbundet och Vision.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.