Arbetsbeskrivning
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag
Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.
Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.
Är du vår nya Beteendevetare & Organisationskonsult?
Som beteendevetare/organisationskonsult hos oss är du ett stöd till våra kunder inom området Organisatorisk- och social arbetsmiljö. Med din erfarenhet och expertkunskap hjälper du våra kunder med kartläggning, analys och förslag på framåtsyftande åtgärder. Du genomför utvecklingsinsatser och följer upp dem samt återkopplar.
Du har god förståelse för sambanden mellan individ, grupp och organisation samt hur de på olika sätt kan ha en påverkan på arbetsmiljö. Du har förmåga att sätta dig in i olika verksamheters förutsättningar och utmaningar, liksom att förstå och möta olika behov. Du ser sambanden mellan insats och effekt för att nå resultat och kan utifrån det självständigt identifiera affärsmöjligheter, skapa goda kundrelationer och därmed nya uppdrag.
Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som kontinuerligt utvecklas. Hos oss skulle du få ett spännande uppdrag tillsammans med kompetenta kollegor, intressanta kunder och en kultur som främjar samarbete och kollegialt lärande. Du skulle komma till en dynamisk och tillåtande miljö med uppbyggda nätverk och med så väl utbildnings- som stödsystem för dig som medarbetare. Vårt engagemang och vår vilja att bidra till hållbara individer och organisationer är hög.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Behandling, stöd och rådgivning inom organisatorisk- och social arbetsmiljö (t e x bedömningssamtal, individuella samtalsstöd, stresshantering mm).
- Stöd och rådgivning, handledning.
- Konflikthantering
- Kartläggningar av organisatorisk- och social arbetsmiljö.
- Utbildningar och föreläsningar.
- Grupputveckling
- Chefsstöd
Kvalifikationer/kompetens
- Utbildning som beteendevetare, socionom eller psykolog. KBT Steg 1 eller ytterligare.
- Dokumenterad erfarenhet av arbete med stöd på individnivå.
- Erfarenhet av att utveckla såväl individer som grupper.
- Kompetens inom beroendefrågor (alkohol, droger, spel) och erfarenhet av arbete som drogterapeut är meriterande.
- Du behöver vara mycket bekväm med att arbeta både digitalt och fysiskt, enskilt och med grupper.
Personliga egenskaper
- Förmåga till självständigt arbete.
- Relationsbyggare som också fungerar bra i team och har god kommunikationsförmåga.
- Organisatorisk och administrativ förmåga.
- Strukturerad och kvalitetsinriktad.
- Mål- och resultatinriktad.
- Förmåga att snabbt bekanta dig med nya branscher utifrån ett lösningsorienterat perspektiv.
- God initiativförmåga.
- Affärsmässighet och intresse av att bidra till hållbara organisationer.
Din placeringsort blir Skara, men ditt arbetsområde blir Skaraborg då vi har kunder i samtliga kommuner. Ibland sker tjänstgöring även ute hos våra kundföretag inom varierande branscher. Resor i tjänsten förekommer, så körkort och tillgång till egen bil är en nödvändighet.
Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt. För att ansöka denna tjänst vänligen klicka här: https://avonova.varbi.com/se/what:job/jobID:772336/
Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Vill du veta mer kontakta hälsocenterchef Magnus Oscarsson via mail till magnus.oscarsson@avonova.se.
Vi har kollektivavtal mellan Almega Vårdföretagarna och Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.