OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag
Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.
Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.
Som beteendevetare hos oss är du ett stöd till våra kunder inom området organisatorisk och social arbetsmiljö. Med din erfarenhet och expertkunskap hjälper du våra kunder med såväl kartläggning, analys och förslag på framåtsyftande åtgärder, som i genomförande och uppföljning av utvecklingsinsatser.
Du har god förståelse för sambanden mellan organisation, ledarskap, medarbetarskap, och arbetsmiljö för att nå resultat. Du har också god förmåga att självständigt identifiera affärsmöjligheter, skapa goda kundrelationer och därmed nya uppdrag.
Du har förmåga att sätta dig in i olika verksamheters förutsättningar och utmaningar, liksom att förstå och möta behov på olika ledningsnivåer. Du genomför och processleder olika typer av utvecklingsinsatser självständigt, men har också god förmåga att samarbeta med kollegor i uppdrag för att skapa ökat mervärde för våra kunder.
Vi erbjuder dig en dynamisk och tillåtande miljö med uppbyggda nätverk och såväl utbildnings- som stödsystem för dig som medarbetare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Bedömnings-/stödsamtal, rådgivning, behandling och rehabilitering, digitalt, enskilt eller i grupp
- Kartläggningar av organisatorisk och social arbetsmiljö
- Utredningar av kränkande särbehandling
- Chefsstöd/chefscoachning, enskilt eller i grupp
- Grupputveckling, utveckling av medarbetarskap
- Behandling, stöd och rådgivning inom organisatorisk- och social arbetsmiljö (t.ex. bedömningssamtal, individuellt samtalsstöd, stresshantering mm.)
- Utbildning inom organisatorisk och social arbetsmiljö (t.ex. grundläggande arbetsmiljöutbildning, stresshantering, konflikthantering, kränkande särbehandling)
Önskade kvalifikationer/kompetens
- Utbildning som beteendevetare, socionom eller psykolog. Steg 1 i KBT eller ytterligare utbildningsbakgrund är meriterande
- Flerårig dokumenterad erfarenhet av arbete med behandling/stöd på individnivå
- Erfarenhet av att utveckla såväl individer som grupper
- God affärsförståelse och kompetens inom ledarskap och organisation
Personliga egenskaper
- Relationsbyggare som fungerar bra i team och har god kommunikationsförmåga
- Organisatorisk och administrativ förmåga
- Strukturerad och kvalitetsinriktad
- Mål- och resultatinriktad, förmåga att snabbt bekanta dig med kunder inom nya branscher utifrån ett lösningsorienterat perspektiv
- Trovärdig, förmåga att bygga förtroende hos kunder
Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som växer och utvecklas, tillsammans med kompetenta kollegor.
Tjänstgöringsgrad: 100% eller enligt överenskommelse. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning under 6 månader.
Vill du veta mer om tjänsten kontakta hälsocenterchef Magnus Oscarsson, magnus.oscarsson@avonova.se
Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt.
Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning.
Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.