OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag
Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.
Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor. Avonova Solutions tillhör Avonova-koncernen och erbjuder digitala lösningar inom arbetsmiljöfrågor för mindre företag.
Vi tror starkt på kraften i människan och är stolta över att leda vägen till ett hållbart arbetsliv, varje dag. Läs mer på www.avonova.se
Som Bid Manager på Avonova kommer du att arbeta i vårt Bid Team med att projektleda och ta fram vinnande anbud till kunder inom både offentlig och privat sektor. I rollen arbetar du i huvudsak med att säkerställa hög kvalitet i anbuden samt att agera som ett stöd till affärsägaren i anbuds/budprocessen. Du kommer ha kontakt med en mängd olika funktioner i Avonova och förhandling med kund kan ingå som en del av anbudsprocessen.
Tillsammans med dina kollegor arbetar du för att möta anbudsteamets uppsatta försäljnings- och affärsmål.
Vem är du?
Vi tror att du är ordningsam och van att planera aktiviteter med koll på deadlines och processteg. Du är handlingsinriktad och har lätt för att ta initiativ och sätta i gång aktiviteter och behåller lugnet även i utmanande situationer. Ditt sinne för affärer är utpräglat, du förstår kundperspektivet och tillämpar affärsmässiga principer. Du är en teamspelare, men arbetar också gärna självständigt.
För att lyckas i rollen ser vi att du har följande bakgrund/kvalifikationer.
- Minst tre års relevant erfarenhet av arbete med försäljnings- och anbudsarbete inom tjänsteförsäljning, då vi arbetar med komplex tjänsteförsäljning i konsultativt perspektiv
- Goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt
- Goda kunskaper i LOU och Office-paketet
- Det är meriterande om du har kunskaper eller tidigare erfarenhet av arbete inom arbetsmiljö och hälsa.
- Det är meriterande är om du har en relevant högskole-/universitetsutbildning inom ex. ekonomi eller juridik.
Rollen är en del av försäljningsorganisationen och du rapporterar till Försäljnings- och marknadschefen.
Vi rekryterar löpande så vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljning- och marknadschef Rickard Cox, https://avonova.varbi.com/center/tool/position/470179/edit/tab:1/mailto:
Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.