OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort
engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera
effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt
framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över
hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.
Vi tror starkt på kraften i människan och vår mission är "Make companies perform and employees
thrive". Läs mer på www.avonova.se.
Dina arbetsuppgifter
Som läkare hos oss är du utifrån din profession ett stöd åt såväl företagsledningar, chefer,
kontaktpersoner som individer. Vi arbetar i nära samarbete med våra kundföretag för att hitta
skräddarsydda lösningar där den enskildes arbetsförmåga och organisationens mål alltid är i fokus. Som
företagsläkare arbetar du inom specialistområdet arbetsmedicin, rehabilitering, riskbruk/missbruk samt
förebyggande hälsoarbete. Du är ett viktigt stöd för chefer och HR.
Din profil
Vi söker dig som vill vara med och utveckla våra verksamheter och har ett genuint intresse, och gärna
tidigare erfarenhet, av att arbeta med företagshälsa för att utveckla ett hälsosamt arbetsliv.
Du har ett hälsofrämjande synsätt och ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö. Du
som vill arbeta och utvecklas med oss ska tycka om att arbeta kundorienterat, på ett konsultativt sätt, ha
egen drivkraft samt tycka om att arbeta i team med andra yrkeskategorier såsom företagssköterskor,
sjukgymnast/ergonom, beteendevetare, arbetsmiljöingenjör och administratör. Det finns flera erfarna
kollegor inom området och det finns möjlighet till handledning inom Avonova.
God administrativ förmåga, IT-kunskap och erfarenhet av Office-paketet är en förutsättning för att kunna
arbeta hos oss. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om oss
Vi erbjuder
ett utvecklande arbete i ett företag med stor tillväxtkraft i branschen. Vår kultur och arbetsgemenskap
kännetecknas av innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat tillsammans. Vi
arbetar gentemot olika kundföretag i varierande branscher. Tjänstgöring sker både på våra enheter i
Stenungsund, Trollhättan/Vänersborg, Uddevalla och hos kundföretagen. Körkort och tillgång till egen
bil är därför en nödvändighet. Våra arbetstider är dagtid, vardagar 07.30-16.30.
Tjänstgöringsgraden är 100%. Vi tillämpar provanställning under 6 månader.
Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna och har kollektivavtal med Vårdförbundet,
akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Anders Kristiansen tel. 0707–858647. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 2022-05-30. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen
Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg
Magnus Lindberg
0707858642