OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag
Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.
Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.
Vi tror starkt på kraften i människan och vår mission är "Make companies perform and employees thrive". Läs mer på www.avonova.se.
Som läkare hos oss är du utifrån din profession ett stöd åt såväl företagsledningar, chefer, kontaktpersoner som individer. Vi arbetar i nära samarbete med våra kundföretag för att hitta skräddarsydda lösningar där den enskildes arbetsförmåga och organisationens mål alltid är i fokus. Som företagsläkare arbetar du inom specialistområdet arbetsmedicin, rehabilitering, riskbruk/missbruk samt förebyggande hälsoarbete. Du är ett viktigt stöd för chefer och HR.
Kvalifikationer
Vi söker dig som vill vara med och utveckla våra verksamheter och har ett genuint intresse, och gärna tidigare erfarenhet, av att arbeta med företagshälsa för att utveckla ett hälsosamt arbetsliv.
- Specialist inom arbetsmedicin alternativt genomgången utbildning om medicinska kontroller i arbetslivet samt två års erfarenhet av företagshälsovård.
- Du har ett hälsofrämjande synsätt och ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö.
- Du som vill arbeta och utvecklas med oss ska tycka om att arbeta kundorienterat, på ett konsultativt sätt, ha egen drivkraft samt tycka om att arbeta i team med andra yrkeskategorier såsom företagssköterskor, sjukgymnast/ergonom, beteendevetare, arbetsmiljöingenjör och administratör. Det finns flera erfarna kollegor inom området och det finns möjlighet till handledning inom Avonova.
- God administrativ förmåga, IT-kunskap och erfarenhet av Office-paketet är en förutsättning för att kunna arbeta hos oss.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder
ett utvecklande arbete i ett företag med stor tillväxtkraft i branschen. Vår kultur och arbetsgemenskap kännetecknas av innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat tillsammans. Vi arbetar gentemot olika kundföretag i varierande branscher.
Tjänstgöring sker på vår enhet i Vimmerby, hos kundföretagen samt angränsande orter. Körkort och tillgång till egen bil är därför en nödvändighet. Våra arbetstider är dagtid, vardagar 07.30-16.30. Tjänstgöringsgrad enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning under 6 månader.
Vill Du veta mer kontakta Hälsocenterchef David Bilker, david.bilker@avonova.se
Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt.
Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna och har kollektivavtal med Vårdförbundet, akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.