OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag
Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.
Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.
Beskrivning
Vi utökar verksamheten på Avonova i Sundbyberg och söker därför ytterligare en kompetent kollega till vår trevliga arbetsgrupp! Som företagssköterska på Avonova i Sundbyberg är du ett viktigt stöd åt våra kundföretag, såväl chefer som medarbetare. Du arbetar med hälso- och arbetsmiljöfrågor, med ansvar för planering och genomförande av olika insatser hos våra kunder. Arbetet sker såväl självständigt som i team med professionella kollegor som har medicinsk, psykosocial och administrativ kompetens. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
- Stöd och rådgivning till chefer och kundanställda i hälso- och arbetsmiljöfrågor
- Lagstadgade och allmänna hälsoundersökningar
- Hälsoprofilbedömningar
- Vaccinationer
- Kontaktperson till utvalda kunder
- Planering och samordning av olika insatser hos kund
Din utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av företagshälsa, är utbildad företagssköterska eller under utbildning. Du har ett hälsofrämjande synsätt och ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö. Du som vill arbeta och utvecklas med oss ska trivas att arbeta kundorienterat och ha lätt för att skapa relationer. Du är trygg, stabil och självständig. Det är viktigt att du tycker om att samarbeta i team med kollegorna, som består av företagssköterskor, företagsläkare, sjukgymnast/ergonom, psykologer, undersköterskor, rehabkoordinatorer och administratörer.
Vi ser gärna att du är bekväm med att arbeta i privat verksamhet och har ett affärsmässigt förhållningssätt. Du är strukturerad och ansvarstagande, tar initiativ och har god förmåga att planera och organisera. Goda IT-kunskaper kommer att underlätta ditt arbete betydligt, och erfarenhet av Office-paketet är en förutsättning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tidigare erfarenheter.
Avonova erbjuder
Hos Avonova får du ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som växer och utvecklas, tillsammans med trevliga och kompetenta kollegor. Vi erbjuder dig stora möjligheter till utveckling inom din profession och inom företagshälsa, och uppmuntrar egna initiativ och förbättringsarbete. Våra kunder i Sundbyberg finns inom många olika branscher och verksamheter, bland annat bygg- och tillverkningsindustri, privata tjänsteföretag och myndigheter.
Vi har hög medarbetar- och kundnöjdhet, och lägger stor vikt vid att ha en god arbetsmiljö där alla trivs. Vi har goda rutiner och processer för hur vi arbetar, och etablerade samarbets- och mötesformer som underlättar arbetet och gör att vi kan leverera tjänster av hög kvalitet.
Du arbetar tillsammans med 20 kollegor i centrala Sundbyberg, i nyrenoverade lokaler intill pendeltåg, tunnelbana, tvärbana och bussar. Arbetet utförs dagtid, tjänstgöringsgrad 75-100% och tillträde sker enligt överenskommelse.
Tycker du detta låter intressant är du varmt välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt.
Vill du veta mer, kontakta hälsocenterchef Teresa Herlin, teresa.herlin@avonova.se.
Vi tillämpar provanställning under 6 månader. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Välkommen till oss på Avonova Sundbyberg!