OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag
Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.
Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.
Är du vår nya hälsocenterchef?
Vi söker en hälsocenterchef med placering med fördel i Karlstad, Arvika eller Åmål. Tillsammans med trevliga, engagerade och kompetenta arbetslag på våra hälsocenter, erbjuder vi ett utvecklande arbete i ett företag som har stor tillväxtkraft i branschen. Vår kultur och arbetsgemenskap kännetecknas av innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat. Vi arbetar gentemot olika kundföretag i varierande branscher och områden och tjänsteresor ingår därmed i rollen.
Vi söker dig som har ett stort intresse av att arbeta kundorienterat, är affärsmässig, har egen drivkraft och tycker om att arbeta i team. Du inspireras av att se din verksamhet växa och utvecklas och är intresserad av ett aktivt och nära ledarskap.
Du har ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö och erfarenhet av arbete i ledande befattning med liknande verksamhet. Du har mycket goda ledaregenskaper och förmåga att skapa förutsättningar att öka motivationen hos medarbetarna.
Arbetet är varierande och innefattar allt från att coacha dina medarbetare och säkerställa att de har rätt förutsättningar till att möta enhetens kunder, till att utveckla verksamheten och skapa långsiktiga affärsrelationer. En del i arbetet är att tillsammans med de kundansvariga och KAM bidra till att hälsocentrets medarbetare har en aktiv roll i kundarbetet för att skapa och utveckla befintliga och nya affärsmöjligheter. Du är också säljcoach för arbetgruppen. En av våra viktigaste målsättningar i uppdragen är helhetssyn och ett konsultativt arbetssätt.
Du kommer att:
- Ha fullt ansvar för personal, budget och resultat.
- Hantera kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöfrågor och skapa en effektiv verksamhetsplanering.
- Tillsammans med säljare och områdeschef bidra till enhetens försäljning och ha en aktiv roll i kundarbetet för att skapa och utveckla befintliga och nya affärsmöjligheter.
- Ingå i ledningsgruppen för område Stockholm och rapportera till områdeschef.
- Vara en nyckelperson i arbetet att utveckla vårt arbetssätt i målet att vara Nordens bästa företagshälsa
Du som söker har
- Chefs- och ledarerfarenhet av att leda specialister
- Högskoleutbildning
- Kunskap inom och erfarenhet av ekonomistyrning
- Tidigare haft budget-och resultatansvar
- Erfarenhet av sälj- och kundarbete
- Erfarenhet från liknande bransch, bemannings- eller konsultverksamhet är meriterande.
- Gärna utbildning/erfarenhet inom försäljning och HR
Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag med stor förändringsvilja och potential. Hos oss får du vara med och påverka och göra skillnad i människors liv. Du får frihet, stöd och möjlighet till utveckling. Självklart omfattas din anställning hos Avonova av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi vill att du ska må bra och trivas och erbjuder därför friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Vi har kollektivavtal mellan Almega Vårdföretagarna och Vårdförbundet, Fysioterapeuterna, Läkarförbundet och Vision.
Vill du veta mer kontakta gärna områdeschef Marina Wallgren, tel 0102526926 eller via mail marina.wallgren@avonova.se
Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.