OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag
Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.
Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.
Vill du vara med och utvecklas tillsammans med oss och våra kunder?
Som KAM arbetar du till stor del med att vara en strategisk partner, rådgivare och ansvarig för säljutvecklingen hos våra nyckelkunder, både privata organisationer, myndigheter och kommuner. Du kommer också att ansvara för en viss del av vår nykundsbearbetning. En central del i jobbet är att förstå dina kunders verksamheter och behov, samt att bygga relationer med kunder och andra samarbetspartners.
Som KAM är det viktigt att du lär känna kundernas organisation och nyckelfunktioner för att kunna stödja dem på bästa sätt. Att ta fram försäljningsstatistik, göra analyser, prognoser och följa upp din budget är också en viktig del i arbetet. Att upprätta och förhandla fram ramavtal och delta i upphandlingar är också centrala delar i rollen.
Key Account Managers hos oss bidrar till affärsutveckling – exempelvis genom att föreslå förändringar och nyheter, samt driva utveckling av befintliga produkter och tjänster.
För att lyckas utgår vi från en analys av nuläge i arbetsmiljön och medarbetarnas hälsa. Utifrån analysen utarbetar vi mål och handlingsplaner tillsammans med kunden.
För att lyckas väl hos oss förväntas du ha erfarenhet från en roll som KAM. Vi ser också att du har en fallenhet för analys samt att växla perspektiv, från internt till externt perspektiv, från konkreta händelser till ett större organisations- eller samhällsperspektiv. Du är driven, modig, kreativ, lösningsfokuserad, snabb och utmanas av att finna lösningar. Det viktigaste är din personlighet samt din förmåga och vana att bemöta kunder.
Du är van att arbeta konsultativt och kan skapa goda och varaktiga relationer med våra kunder och prospekts. Du har mycket god vana att formulera dig i tal och skrift, inte minst analyser, rapporter och sammanställningar.
Du lockas av att vara en del av ett team som genomsyras av samarbete, engagemang, inspiration och glädje. Du är en god förhandlare och du har förmågan att vårda och utveckla goda och långsiktiga affärsrelationer. Affärsmässighet, drivkraft och engagemang är andra personliga kompetenser som vi uppskattar. Du ger positiv energi i vår prestigelösa organisation.
Som KAM har du nära samarbete med våra andra KAM, hälsocenterchefer, specialister från våra kundteam och stödfunktioner hos Avonova och du är delaktig i att utveckla dina kollegor på hälsocentren. Du kommer att ha goda möjligheter för professionell och personlig utveckling.
Våra kunder och hälsocenter finns runt om i området, placeringen utgår ifrån ett av våra hälsocenter inom område Syd. Resor i tjänsten förekommer. God datorvana i Officepaketet är en förutsättning för detta arbete. Goda kunskaper i affärsengelska är meriterande.
Vi har kollektivavtal mellan Almega, Vårdföretagarna, Vårdförbundet, LSR, Läkarförbundet och Vision.
Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi ber dig skicka in din ansökan snarast möjligt. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Vill du veta mer kontakta säljchef Ulrika Åberg, ulrika.aberg@avonova.se
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.