OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag
Är du vår nya organisationskonsult?
Som organisationskonsult hos oss är du ett stöd till våra kunder inom området organisatorisk och social arbetsmiljö.
Med din erfarenhet och expertkunskap hjälper du kunderna såväl med kartläggning, analys och förslag på framåtsyftande åtgärder, som i genomförande och uppföljning av utvecklingsinsatser.
Du har god förståelse för, och kan förklara, sambanden mellan organisation, ledarskap, medarbetarskap, arbetsmiljö och resultat.
Du har god förmåga att självständigt identifiera affärsmöjligheter, skapa goda kundrelationer och därmed nya uppdrag,
Du har också god förmåga att sätta dig in i olika verksamheters förutsättningar och utmaningar, liksom att förstå och möta behov på olika ledningsnivåer.
Du genomför och processleder olika typer av utvecklingsinsatser självständigt, men har också god förmåga att samarbeta med kollegor i uppdrag.
Vi erbjuder dig en dynamisk och tillåtande miljö med uppbyggda nätverk och såväl utbildnings- som stödsystem för dig som medarbetare.
Arbetsuppgifter
- Kartläggningar av organisatorisk och social arbetsmiljö
- Utredningar av kränkande särbehandling
- Verksamhetsutveckling
- Ledningsgruppsutveckling
- Ledarskapsutveckling, chefsstöd/chefscoachning
- Grupputveckling, utveckling av medarbetarskap
Önskade kvalifikationer/kompetens
- Utbildning som beteendevetare eller psykolog, ytterligare utbildningsbakgrund är meriterande
- Flerårig dokumenterad erfarenhet som organisationskonsult, eller från att utveckla en organisation som ledare
- God affärsförståelse och kompetens inom organisationsutveckling
Personliga egenskaper
- Relationsbyggare som fungerar bra i team och har god kommunikationsförmåga
- Organisatorisk och administrativ förmåga
- Strukturerad och kvalitetsinriktad
- Resultatinriktad, Förmåga att snabbt bekanta dig med nya branscher, lösningar och problem
- Trovärdig, förmåga att bygga förtroende hos kunder
Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som växer och utvecklas, tillsammans med kompetenta kollegor.
Tjänstgöringsgrad: 100% eller enligt överenskommelse.
Placering: Stockholm/Klara Strand
Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning under 6 månader.
Vill du veta mer om tjänsten kontakta hälsocenterchef Charlotte Torndal, https://avonova.varbi.com/center/tool/position/404445/edit/tab:1/mailto: eller Rikard Arenius, chef Avonova Management, https://avonova.varbi.com/center/tool/position/404445/edit/tab:1/mailto:.
Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt dock senast 2021-05-31.
Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.