OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag
Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.
Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.
Beskrivning
Som undersköterska hos oss är du en central del av arbetsgruppen och ingår i ett team som består av olika kompetenser. Rollen är varierad och främst fokuserad på praktiska arbetsuppgifter men omfattar även viss administration. Relationen, bemötandet och samarbetet med våra kunder är hörnstenar i vårt arbete, både externt och internt.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
- Provtagningar
- Vissa lagstadgade undersökningar
- Hälsoundersökningar
- Drogtester
- Kvalitetskontroller
- Kontorsservice och inköp, t.ex. posthantering samt inköp av medicinskt och administrativt material
- Skapa trivsel, ordning och reda på enheten
Din utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är utbildad undersköterska, gärna med erfarenhet av företagshälsa eller primärvård, dock är detta inget krav. Du har ett hälsofrämjande synsätt och ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö. Du som vill arbeta och utvecklas med oss ska tycka om att arbeta kundorienterat på ett konsultativt sätt och ha lätt för att skapa relationer. Du är trygg och stabil samt självständig. Det är viktigt att du tycker om att samarbeta i team med andra yrkeskategorier såsom andra företagssköterskor, företagsläkare, fysioterapeut/ergonom, beteendevetare, psykologer, organisationskonsulter, arbetsmiljöingenjör och administratör.
Vi ser gärna att du är bekväm med att arbeta i privat verksamhet och har ett affärsmässigt förhållningssätt i din professionella roll. Då Avonova arbetar mycket med digitala tjänster, både internt och tillsammans med våra kunder, vill vi att du har goda IT-kunskaper. Vi använder oss av journalsystem CGM J4. Som person är du självgående och tycker om att vara ”spindeln i nätet”. Du arbetar bra tillsammans med andra människor, är lyhörd och bra på att kommunicera. Du är bra på att planera, organisera och prioritera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt – och att planera om när det behövs. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tidigare erfarenheter.
Avonova erbjuder
Hos oss får du ett utvecklande arbete i ett företag med stor tillväxtkraft i branschen. Din arbetsplats blir på vårat hälsocenter i antingen Kalmar eller Nybro och vid behov är vi ute hos våra kundföretag. Vi arbetar gentemot olika kundföretag i varierande branscher.
Våra arbetstider är dagtid, vardagar 07.30 - 16.30
Tjänstgöringsgrad 100% (kan diskuteras) och tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning under 6 månader.
Kontaktperson Jörgen Styf Persson, jorgen.styf.persson@avonova.se
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev! Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt.
Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning.
Vi är medlemmar i Almega med kollektivavtal med Vårdföretagarna, Vårdförbundet, LSR, Läkarförbundet och Vision.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.