OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag
Det som förenar oss är vår drivkraft: Att skapa hållbara arbetsliv. Vill du också göra arbetsplatser lite mer säkra, mer hållbara och de som arbetar där lite friskare? Då är du varmt välkommen att bli en del av vårt team.
Som företagssköterska/ rehabkoordinator hos oss är du utifrån din profession ett stöd åt såväl företagsledningar, chefer, kontaktpersoner och medarbetare.
Du är en resurs i hälso- och arbetsmiljöfrågor till chefer och anställda i våra kundföretag med ansvar för planering och genomförande av insatser hos våra kunder.
Du ingår i ett team av professionella konsulter med medicinsk, teknisk, psykosocial, organisatorisk och administrativ kompetens och du ska samtidigt tycka om att arbeta självständigt. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
- Stöd och rådgivare till chefer och kundanställda i hälso- och arbetsmiljöfrågor (uppdragsdialog)
- Lagstadgade- och allmänna hälsoundersökningar
- Hälsoprofilbedömningar
- Vaccinationer
- Kontaktsköterska till utvalda kunder
Vi söker dig som är leg sjuksköterska med erfarenhet av företagshälsa, det är mycket meriterande om du är utbildad företagssköterska. Du har ett hälsofrämjande synsätt och ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö. Du som vill arbeta och utvecklas med oss ska tycka om att arbeta kundorienterat på ett konsultativt sätt och ha lätt för att skapa relationer. Du är trygg och stabil samt självständig och självgående samt tycker om att arbeta i team med andra yrkeskategorier såsom andra företagssköterskor, läkare, fysioterapeut, psykologer, organisationskonsulter, arbetsmiljöingenjörer och administratör.
Vi ser gärna att du är bekväm med att arbeta i privat verksamhet och har ett affärsmässigt förhållningssätt i din professionella roll. Du är strukturerad och ansvarstagande. Då Avonova arbetar mycket med digitala tjänster, både internt och med våra kunder, vill vi att du har goda IT-kunskaper (erfarenhet av Officepaketet är en förutsättning för att kunna arbeta hos oss). Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Avonova erbjuder
Hos oss får du ett utvecklande arbete i ett företag med stor tillväxtkraft i branschen. Din arbetsplats blir på vårt hälsocenter i Huddinge (Huddinge Centrum) och till viss del ute hos våra kunder. Vi arbetar gentemot olika kundföretag i varierande branscher. Våra arbetstider är dagtid, vardagar 08:00 - 17:00.
Tjänstgöringsgrad 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning under 6 månader.
Vill du veta mer kontakta via mail hälsocenterchef https://avonova.varbi.com/center/tool/position/342154/edit/mailto:
Vi har kollektivavtal mellan Almega, Vårdföretagarna, Vårdförbundet, LSR, Läkarförbundet och Vision.
Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev.
Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt, dock senast den 24 augusti 2020.
Om Avonova
Vi är övertygade om att hälsoarbete lönar sig. Att välmående medarbetare i hållbara organisationer leder till ökad lönsamhet och ett tryggare arbetsliv. Det tjänar hela samhället på. Våra 700 experter stöttar varje dag små företag och stora organisationer att förebygga ohälsa och utveckla hållbar hälsa.
Våra ledord är dialog, helhet och hållbar. Det är ord som präglar både hur vi jobbar internt som vårt arbete mot kund.