Avonova söker företagssköterska till Åmål

Arbetsbeskrivning

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

Det som förenar oss är vår drivkraft: Att skapa hållbara arbetsliv. Vill du också göra arbetsplatser lite mer säkra, mer hållbara och de som arbetar där lite friskare? Då är du varmt välkommen att bli en del av vårt team.




Arbetsbeskrivning
Som företagssköterska hos oss är du utifrån din profession ett stöd åt såväl företagsledningar, chefer, kontaktpersoner och medarbetare.

Du är en resurs i hälso- och arbetsmiljöfrågor till chefer och anställda i våra kundföretag med ansvar för planering och genomförande av insatser hos våra kunder.

Du ingår i ett team av professionella konsulter med medicinsk, teknisk, psykosocial, organisatorisk och administrativ kompetens och du ska samtidigt tycka om att arbeta självständigt. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- lagstadgade och allmänna hälsoundersökningar,
- hälsoprofilbedömningar,
- stöd i rehabiliteringsarbete och utbildningsinsatser,
- stöd och rådgivare till chefer och kundanställda i hälso- och arbetsmiljöfrågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är leg sjuksköterska, det är meriterande om du är utbildad företagssköterska och/eller distriktssköterska samt några års erfarenhet. Du har ett hälsofrämjande synsätt och ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö. Du som vill arbeta och utvecklas med oss ska tycka om att arbeta kundorienterat, på ett konsultativt sätt, och ha lätt för att skapa relationer. Du är självgående och tycker om att arbeta i team med andra yrkeskategorier såsom andra sköterskor, läkare, sjukgymnast/ergonom, beteendevetare, arbetsmiljöingenjör och administratör.

Vi ser gärna att du är bekväm med att arbeta i privat verksamhet och har ett affärsmässigt förhållningssätt i din professionella roll. Du är strukturerad och har god IT-kunskap och erfarenhet av Office-paketet är en förutsättning för att kunna arbeta hos oss. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder
Hos oss får du ett utvecklande arbete i ett företag med stor tillväxtkraft i branschen. Din arbetsplats blir på vår enhet i Åmål men uppdrag kan förekomma även på övriga enheter inom området och till viss del ute hos våra kunder. Vi arbetar gentemot olika kundföretag i varierande branscher. Våra arbetstider är dagtid, vardagar.

Tjänstgöringsgrad: 75 - 100%. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning under 6 månader.

Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.



Vill Du veta mer kontakta:

Områdeschef Annica von Hofsten, https://avonova.varbi.com/center/tool/position/367470/edit/tab:1/mailto:. 

Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt dock senast 2020-12-20

Vi är medlemmar i Almega med kollektivavtal med Vårdföretagarna, Vårdförbundet, LSR, Läkarförbundet och Vision.









Om Avonova 


Vi är övertygade om att hälsoarbete lönar sig. Att välmående medarbetare i hållbara organisationer leder till ökad lönsamhet och ett tryggare arbetsliv. Det tjänar hela samhället på. Våra 700 experter stöttar varje dag små företag och stora organisationer att förebygga ohälsa och utveckla hållbar hälsa. 


Våra ledord är dialog, helhet och hållbar. Det är ord som präglar både hur vi jobbar internt som vårt arbete mot kund.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hälsocenter Arvika
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2020
  • Ansök senast: 20 december 2020

Liknande jobb


3 juli 2024

1 juli 2024

1 juli 2024

Företagssköterska med verksamhetsansvar

Företagssköterska med verksamhetsansvar

1 juli 2024