OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag
Som Företagssköterska hos oss är du utifrån din profession ett stöd åt såväl företagsledningar, chefer, kontaktpersoner och medarbetare.
Du är en resurs i hälso- och arbetsmiljöfrågor till chefer och anställda i våra kundföretag med ansvar för planering och genomförande av insatser hos våra kunder. Du ingår i ett team av professionella konsulter med medicinsk, teknisk, psykosocial, organisatorisk och administrativ kompetens och du ska samtidigt tycka om att arbeta självständigt. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
- Stöd och rådgivare till chefer och kundanställda i hälso- och arbetsmiljöfrågor (uppdragsdialog)
- Lagstadgade och allmänna hälsoundersökningar
- Hälsoprofilbedömningar
- Vaccinationer
- Kontaktssköterska till utvalda kunder
Din utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är Leg Sjuksköterska med erfarenhet av Företagshälsa, det är mycket meriterande om du är utbildad Företagssköterska. Du har ett hälsofrämjande synsätt och ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö. Du som vill arbeta och utvecklas med oss ska tycka om att arbeta kundorienterat, på ett konsultativt sätt, och ha lätt för att skapa relationer. Du är trygg och stabil samt självständig. Det är viktigt att du tycker om att samarbeta i team med andra yrkeskategorier såsom andra företagssköterskor, företagsläkare, sjukgymnast/ergonom, beteendevetare, psykologer, organisationskonsulter, arbetsmiljöingenjör och administratör.
Vi ser gärna att du är bekväm med att arbeta i privat verksamhet och har ett affärsmässigt förhållningssätt i din professionella roll. Du är strukturerad och ansvarstagande. Då Avonova arbetar mycket med digitala tjänster, både internt och tillsammans med våra kunder, vill vi att du har goda IT-kunskaper (erfarenhet av Office-paketet är en förutsättning för att kunna arbeta hos oss.) Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tidigare erfarenheter.
Avonova erbjuder
Hos oss får du ett utvecklande arbete i ett företag med stor tillväxtkraft i branschen. Din arbetsplats blir på vårt hälsocenter på Kungsholmen och vid behov är vi ute hos våra kundföretag. Vi arbetar gentemot olika kundföretag i varierande branscher. Våra arbetstider är dagtid, vardagar 08.00 - 17.00. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning under 6 månader. Vill Du veta mer kontakta Marie Louise Rosing, 010-2526640 marielouise.rosing@avonova.se
Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt dock senast 2020-06-12.
Vi är medlemmar i Almega med kollektivavtal med Vårdföretagarna, Vårdförbundet, LSR, Läkarförbundet och Vision.