OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag
Arbetsbeskrivning
Som företagssköterska hos oss är du utifrån din profession ett stöd åt såväl företagsledningar, chefer, kontaktpersoner och medarbetare.
Du är en resurs i hälso- och arbetsmiljöfrågor till chefer och anställda i våra kundföretag med ansvar för planering och genomförande av insatser hos våra kunder.
Du ingår i ett team av professionella konsulter med medicinsk, teknisk, psykosocial, organisatorisk och administrativ kompetens och du ska samtidigt tycka om att arbeta självständigt. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
- Lagstadgade och allmänna hälsoundersökningar.
- Hälsoprofilbedömningar.
- Stöd i rehabiliteringsarbete, koordinering och utbildningsinsatser.
- Stöd och rådgivare till chefer och kundanställda i hälso- och arbetsmiljöfrågor.
- Bemanna ute hos våra kunder på företagsmottagning.
- Vaccinationer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är sjuksköterska, gärna med distriktssköterske- och/eller företagssköterskeutbildning med minst tre års yrkeserfarenhet. Arbete inom företagshälsa och rehabilitering/rehabkoordination är meriterande.
Du har ett hälsofrämjande synsätt och ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö. Du som vill arbeta och utvecklas med oss ska tycka om att arbeta kundorienterat, på ett konsultativt sätt, och ha lätt för att skapa relationer. Du är flexibel, har personloig mognad, är självgående med förmåga att planera ditt arbete och du tycker om att arbeta i team med andra yrkeskategorier såsom andra sköterskor, läkare, sjukgymnast/ergonom, beteendevetare, arbetsmiljöingenjör och administratör.
Vi ser gärna att du är bekväm med att arbeta i privat verksamhet och har ett affärsmässigt förhållningssätt i din professionella roll. Du är strukturerad och har god IT-kunskap och erfarenhet av Office-paketet är en förutsättning för att kunna arbeta hos oss. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag med stor förändringsvilja och potential. Dagens Avonova befinner sig i ett spännande utvecklingsskede med en ny ledning på plats, en omarbetad strategi och ett stort fokus på expansion i Sverige. Hos oss får du vara med och påverka och göra skillnad i människors liv. Du får frihet, stöd och möjlighet till utveckling. Självklart omfattas din anställning hos Avonova av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi vill att du ska må bra och trivas och erbjuder därför friskvårdsbidrag och företagshälosovård och ordnar regelbundet sociala aktiviteter.
Din arbetsplats blir i Avonovas trevliga lokaler på Hans Michelsensgatan i Malmö. Uppdrag kan förekomma på övriga enheter inom området och till viss del ute hos våra kunder. Våra arbetstider är dagtid, vardagar.
Tjänstgöringsgrad: 100%. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning under 6 månader.
Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.
Vill Du veta mer kontakta:
Hälsocenterchef Agnetha Meurling, https://avonova.varbi.com/center/tool/position/378764/edit/tab:1/mailto:.
Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt dock senast 2021-02-13.
Vi är medlemmar i Almega med kollektivavtal med Vårdföretagarna, Vårdförbundet, LSR, Läkarförbundet och Vision.